چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
تعامل با طالبان به عنوان حاکمان فعلی افغانستان

به گزارش ایراف، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد که در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اظهارنظرهای اخیر سرگئی لاوروف که آیا در روند تعامل سازمان ملل با این گروه تغییراتی به وجود می آید یا خیر، گفت که این سازمان بادرنظر گرفتن شرایط فعلی در افغانستان به سیاست خود بدون آوردن تغییرات ادامه می‌دهد.

او افزود که ما به مسیر تعامل خود با طالبان به دلیل آنکه آنها حاکمان واقعی افغانستان هستند، ادامه می‌دهیم.

لاوروف روز دوشنبه اعلام کرد که طالبان قدرت واقعی در افغانستان هستند و حذف نام آنها از فهرست سیاه این کشور به دلیل همین واقعیت است.

استفان دوجاریک همچنین تصریح کرد که به فشارهای خود بر طالبان در مورد وضعیت دختران و زنان در این کشور ادامه می‌دهیم و در تلاش هستیم که کمک‌های بشری بیشتری به مردم افغانستان ارسال شود.

دوجاریک پیرامون سومین نشست دوحه نیز افزود که به دلیل ایجاد شفافیت و ثبات در برقراری ارتباط با طالبان این سازمان سومین نشست دوحه را برگزار می کند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که سومین نشست دوحه قرار است در تاریخ 10 و 11 ماه تیر در قطر برگزار شود. هدف این نشست که ایجاد همکاری‌های هماهنگ‌تر و منسجم‌تر اعلام شده با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

همچنین این سازمان از طالبان نیز برای حضور در این نشست دعوت کرده‌اند. اما هرچند تاکنون طالبان پاسخ قطعی به این درخواست نداده‌اند، اما حضور خود را منوط به شناسایی طالبان به عنوان نمایندگان قانونی افغانستان کرده‌اند.

با این حال، به زعم برخی از مقامات آمریکایی نشست دوحه سه ممکن است با نتایج مثبتی همراه نباشد.

جان بولتن، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با صدای آمریکا گفت که سومین نشست دوحه نتیجه قابل انتظاری را نخواهد داشت. او معتقد است که این نشست فرصتی را برای طالبان فراهم می‌کند که به آنها در تقویت مشروعیت کمک می‌کند.

پیشنهاد می شود: جان بولتن: نشست دوحه3 نتایج مثبتی نخواهد داشت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها