چهارشنبه 26 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Wednesday, 15 May , 2024
جستجو
Close this search box.
سراج‌الدین حقانی: در مورد تشکیل دولت فراگیر فرمان دیگران را نمی‌پذیریم- ایراف

وزیر کشور حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با نمایندگان افغان‌های مقیم خارج درباره تشکیل دولت فراگیر گفت که افغانستان در امور داخلی دیگران دخالت نمی‌کند و فرمان کشورهای دیگر را نیز نمی‌پذیرد.

به گزارش ایراف، در ادامه دیدارهای مقامات مختلف حکومت سرپرست با نمایندگان و شخصیت های علمی افغان های مقیم خارج، سراج الدین حقانی با این گروه دیدار داشت.

در این دیدار نمایندگان افغان های مقیم خارج ضمن ابراز خوشحالی از تامین امنیت، مبارزه با مواد مخدر ‌‌ و بیان مواردی دیگر گفتند که افغانستان پیش از این نیز نه تنها تحت تجاوز نظامی بود بلکه از لحاظ فرهنگی و ایدئولوژیک هم تحت تاثیر قرار داشت که باید با آن مبارزه درست صورت بگیرد.

همچنین، در بخش دیگری از صحبت نمایندگان گفته شد که  پس از جنگ، فراموش کردن خاطرات تلخ زمان گذشته، پذیرفتن یک دیگر به شکل واقعی، بالا بردن سطح آموزش و تحصیلی یکسان زنان و مردان، با سپردن مسئولیت ها به افراد متخصص راه را هموار کردن برای ثبات و توسعه کشور و تعامل با کشور های دنیا افغانستان را در یک مسیر درست قرار خواهد داد.

در ادامه این دیدار، سراج الدین حقانی ضمن تشکر از این صحبت ها گفت که  افغان ها پس از چند دهه مبارزات سخت و نفس گیر به اهداف اساسی خود که آزادی، مالکیت وطن خود و نظام اسلامی بود، رسیدند و از هر جهت باید از فرصت های به وجود آمده، بخاطر آبادی و ترقی کشور استفاده کنند.

او همچنین افزود، ما با دنیا روابط بر مبنای احترام متقابل می خواهیم که در پیام عیدی رهبر طالبان نیز به آن اشاره شده است.

او همچنین در مورد مسئله آموزش گفت بحث  آموزش مربوط به ما است، ما خود زمینه آن را فراهم خواهیم کرد. زیرا این مسله مربوط فرزندان ما است و هیچ کسی دلسوز تر از ما بر فرزندان ما نیست.

وزیر کشور حکومت سرپرست افغانستان در بخش دیگری  در مورد نظام همه شمول گفت که جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است، همانطور که در امور داخلی کشور های دیگر مداخله نمی‌کند، این را هم نمی پذیرد که دیگران برایش فرمان صادر کنند چرا که این امر با حاکمیت ملی ما همخوانی ندارد.

پیشنهاد می شود: اگر نظام فراگیر ایجاد نشود اختلافات داخلی بقای حکومت طالبان را تهدید می‌کند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=14971

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها