جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

روند سبز: طالبان برای جاه‌طلبی‌های نظامی به چین روی آورده است

به گزارش ایراف، روند سبز به رهبری امرالله صالح در افشاگری تازه درمورد طالبان در حساب رسمی خود در ایکس پرداخته است.

در این افشاگری آمده است که بیش از یک سال است که رهبران گروه طالبان مستقر در کابل درخواست‌های نظامی بلند پروازانه‌ای را به دولت چین ارائه کرده‌اند.

این درخواست‌ها برای کمک نظامی از سفیر چین در کابل و هیئت‌هایی از وزارت امنیت دولتی چین که از کابل بازدید می‌کنند، ارائه شده است.

از جمله درخواست‌های غیرواقعی طالبان می‌توان به سیستم‌های دفاع هوایی، به‌ویژه سلاح‌های ضد هواپیماهای بدون سرنشین، آموزش خلبانان و تعمیر خودروهای باقی‌مانده از دوران جمهوری اشاره کرد.

اگرچه دولت چین هنوز هیچ اقدام مشخصی در این زمینه انجام نداده است، اما پاسخ‌های مبهم پکن، طالبان را امیدوار نگه داشته است.

همانطور که در سند پیوست دیده می‌شود، وزارت دفاع و هوانوردی طالبان حتی انتخاب پرسنل را برای آموزش احتمالی در چین آغاز کرده است.

براساس گزارش های درون سازمان طالبان، جمهوری خلق چین علاقه‌مند به حضور فنی در پایگاه هوایی بگرام است.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این مورد در دسترس نیست.

طالبان همچنین مشتاق هستند چین را متقاعد کنند که حمایت از یک بخش کوهستانی در بدخشان را از سر بگیرد، برنامه‌ای که در دوران جمهوری متوقف شده بود.

لازم به ذکر است که طالبان علیرغم اینکه مدعی است که بر سراسر افغانستان تسلط دارد، حریم هوایی افغانستان بارها از سوی هواپیماهای بی‌سرنشین ناشناس نقض شده است.

در همین رابطه، به تازگی سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان اعلام کرده است که «به زودی» بر حریم هوایی افغانستان مسلط می‌شویم.

پیشنهاد:   بررسی آخرین وضعیت «تاپی» با حضور مقامات حکومت سرپرست افغانستان

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که ماه گذشته منابع خبری از استقرار پدافند هوایی روسیه در منطقه کوه شهدای صالحین در کابل خبر دادند.به نظر می‌رسد که کنترل حریم هوایی افغانستان یک معضل جدی برای حکومت سرپرست است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30732

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *