دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
بررسی آخرین وضعیت تاپی - ایراف

به گزارش ایراف، نشستی به ریاست شیخ شهاب‌الدین دلاور وزیر معادن و نفت حکومت سرپرست افغانستان با حضور مسئولان وزارت‌های دارایی، دادگستری، امور خارجه، کشاورزی و اداره ملی محیط زیست و بانک مرکزی به‌منظور پیشبرد کارهای پروژه تاپی برگزار شد.

در این نشست، وزیر معادن و نفت حکومت سرپرست افغانستان بر افزایش هماهنگی و همکاری‌ها میان اداره‌های مربوطه در راستای تکمیل این پروژه تأکید کرد.

در همین حال، رییس پروژه تاپی در کنار ارائه اطلاعات پیرامون پیشرفت‌های اخیر پروژه تاپی، خواهان ایجاد یک کمیته با ‌هدف پیشبرد بهتر و به‌موقع امور آن شد.

پروژه تاپی در سال ۲۰۱۶ توسط رهبران چهار کشور شامل این پروژه، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند با حمایت آمریکا گشایش یافت. درازای مجموعی لوله گاز تاپی یک هزار و هشت صد و چهارده کیلومتر است و این لوله، گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌دهد.

در افغانستان، لوله گاز تاپی در امتداد جاده شاهراه هرات-قندهار کشیده می‌شود و پس از آن از کویته و ملتان پاکستان می‌گذرد و در نهایت به شهر فزیلکا در هند می‌رسد. هزینه مجموعی این پروژه بیست و دو میلیارد و پنج صد میلیون دلار می‌باشد.

پیشنهاد می شود:نگرانی ترکمنستان از تاخیر در خط لوله تاپی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=12713

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها