شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
روابط حسنه با همه همسایه‌ها

«مولوی عبدالکبیر»، معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان تأکید کرد کابل خواستار برقراری روابط حسنه با تمامی همسایگان است.

به گزارش ایراف، ارگ دولت سرپرست افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای از دیدار مولوی عبدالکبیر با مولانا «حامدالحق»، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان و «سید محمد یوسف شاه» عضو این حزب و هیئت همراه آنها، در کابل خبر داد.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار گفت، دولت سرپرست افغانستان خواستار برقراری روابط حسنه با تمامی همسایگان است و به اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان کشوری تهدید شود.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنین نقش علما را در ترمیم روابط کشورها را مهم خواند و گفت: اکنون امنیت کامل در افغانستان تأمین است و به هیچ کس اجازه اقدامات تخریبی داده نمی‌شود.

«مولانا حامدالحق» نیز در این دیدار از تحکیم نظام اسلامی در افغانستان ابراز خرسندی کرد و از ملت‌های افغانستان و پاکستان به عنوان برادر یاد کرد و گفت، هر دو ملت ارزش‌ها و نقاط مشترک اسلامی، فرهنگی و اجتماعی زیادی با هم دارند.

وی مناسبات دو کشور را مهم‌ و مفید خواند و افزود، علما و مردم پاکستان، خواستار روابط حسنه با افغانستان هستند و امیدوار هستند که میان کابل و اسلام آباد علاوه بر همکاری های اقتصادی، مناسبات سیاسی نیز توسعه یابد و به نفع مردم هر دو کشور تمام شود.

مولانا حامد الحق در مورد دارایی‌های مسدود شده افغانستان گفت، این گونه اقدامات یک جانبه و ظالمانه، افغان‌ها را متضرر می‌سازد.

سفر این هیئت پاکستانی به کابل در حالی است که طی ماه‌های اخیر به دلیل افزایش ناامنی در پاکستان به دلیل فعالیت‌های (تی.تی.پی) و اخراج اجباری مهاجران افغان و بازگشت نیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان،  روابط دو کشور چندان صمیمانه نبوده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=7770

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها