چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
رایزنی آلمان با کشورهای مختلف برای اخراج پناهجویان «مجرم»-ایراف

به گزارش ایراف، رسانه‌های آلمانی به نقل از نانسی فایزر گزارش داده‌اند که این کشور در پی آن است تا آنچه او «اسلام گرایان خطرناک»و «جنایتکاران» خوانده را به افغانستان بازگردانند.

وزیران کشور ایالت‌ها و حکومت فدرال آلمان قرار است امروز در مورد روند خروج مهاجران مجرم افغان گفت‌وگو کنند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان روز چهارشنبه گفت که آلمان در حال مذاکره با کشورهای ثالث برای یافتن راه هایی برای اخراج مهاجران مجرم افغانستان است.

او به یکی از رسانه‌های آلمانی گفت: ما مذاکرات محرمانه را با کشورهای مختلف دنبال می‌کنیم تا راه هایی را برای اخراج مجدد به افغانستان باز کنیم.

او همچنین افزود که در این رابطه منافع امنیتی آلمان در اولویت قرار دارد.

بحث بر سر از سرگیری چنین اخراج‌هایی پس از متهم شدن یک جوان 25 ساله افغان به قتل یک افسر پلیس در حمله با چاقو در ماه گذشته دوباره مطرح شد.

روزنامه اشپیگل در روزهای گذشته گزارش داده که مقامات آلمانی امکان انجام اخراج از طریق کشورهای ثالث مانند ازبکستان را بررسی می‌کنند.

روزنامه اشپیگل در این مورد گفته است که دولت آلمان درحال مذاکره با ازبکستان برای امکان اخراج مهاجران از آلمان به افغانستان بدون مشورت مستقیم با طالبان است.

این مجله بدون آنکه منبع این خبر را آشکار کند گفت: هیاتی از وزارت کشور آلمان در اواخر ماه مه به این منظور به تاشکند پایتخت ازبکستان سفر کرده‌اند.

این هیات به دولت ازبکستان پیشنهاد کرده که افراد اخراج شده به این کشور آورده شود و سپس با خطوط هوایی کام ایر به کابل منتقل شوند.

این درحالی است که این تصمیم با مخالفت چند نهاد آلمانی با اخراج پناهجویان مجرم افغان از راه ازبکستان به افغانستان رو برو شد و  انجمن وکلای مدافع جمهوری خواه، انجمن قضات جدید، سازمان حقوق بشری پرووازول و شوراهای ایالتی امور پناهجویان با انتشار اعلامیه‌ای مخالفت خود از مجرمان افغانستان را نشان دادند.

به گفته این نهادها و همچنین گروه کاری مهاجرت اتحادیه اروپا وکلای مدافع آلمان، کسی که در آلمان مرتکب جرم می‌شود، باید در آلمان مجازات شود.

این مخالفت از سوی نهادهای آلمانی در حالی مطرح می شود که در روزهای گذشته یک جوان اهل افغانستان با حمله به هموطنش او را کشت. این مهاجم سپس با حمله به تماشاچیان بازی فوتبال آلمان-اسکاتلند سه نفر را زخمی کرد.

این فرد سپس بر اثر حمله شلیک ماموران پلیس که به آنها نیز حمله کرده بود، کشته شد.

پیش از این نیز در ۲۲ خردادماه سال جاری نیز یک جوان افغان با چاقو به  یک زن ۴۱ ساله آلمانی حمله کرد.

۱۱ خردادماه نیز در حادثه ای مشابه، جوانی دیگر از افغانستان به تجمع مخالفان اسلام یک پلیس را کشت و پنج تن دیگر را زخمی کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25423

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها