چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ترکیه 13 نفر را به اتهام همکاری با داعش دستگیر کرد

به گزارش ایراف، خبرگزاری دولتی تی آر تی ترکیه، امروز پنجشنبه 3 خرداد از بازداشت 13 نفر به اتهام همکاری با داعش توسط نیروهای امنیتی ترکیه خبر داد.

این افراد براساس دستور دادستان این کشور بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند.

در اواسط ماه اردیبهشت نیز پلیس ترکیه از بازداشت 44 نفر به اتهام همکاری با داعش خبر داده بود.

افراد متهم به عضویت در گروه داعش توسط نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات‌های جداگانه در دو شهر قونیه و شانلی اورفا بازداشت شده‌اند.

در ماه‌های گذشته نیز ترکیه از عملیات‌های گسترده علیه داعش خبر داده بود.

در همین راستا نیروهای امنیتی ترکیه اعلام کرده‌اند که در دو ماه گذشته در جریان یک هزار و ۴۲۲ عملیات علیه داعش حدود دو هزار و ۹۹۱ نفر را دستگیر کردند.

علی یارلی کایا، وزیر کشور ترکیه در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که از اول ماه ژانویه تا ۲۲ ماه آوریل سال جاری میلادی، حدود دو هزار و ۹۹۱ نفر به اتهام همکاری با داعش دستگیر شده‌اند.

همچنین این مقام ترک افزود که هیچ تروریستی را تحمل نخواهیم کرد و با همکاری نیروهای امنیتی با جدیت به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

چندی قبل نیز پلیس ترکیه از بازداشت 38 نفر در ترکیه به اتهام همکاری با داعش خبر داده بود.

ترکیه در سال ۲۰۱۳ داعش را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرده بود. این گروه در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ به کلیسایی در استانبول حمله کرد که در پی آن یک نفر کشته شد و در همین رابطه پلیس ترکیه ۴۷ نفر را بازداشت کرد.

این حادثه نشان داد که ترکیه در معرض قدرت گیری داعش شاخه خراسان است. چرا که این حادثه نخستین حمله موفقیت‌آمیز داعش بعد از ژانویه ۲۰۱۷ بود، زمانی که این گروه به یک کلوپ شبانه در استانبول حمله کرد و ۳۹ نفر را کشت و نزدیک به ۸۰ نفر را زخمی کرد. از آن زمان نیروهای امنیتی ترکیه عملیات‌های گسترده ای را برای مبارزه با این گروه انجام داده‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21374

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها