چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024

به گزارش ایراف، یک نوار ویدیویی به زبان پشتو در کانال جنبش اسلامی ترکستان شرقی که توسط کانال‌ مرتبط با القاعده و تحریک طالبان پاکستانی با زیرنویسی به زبان اردو و با عنوان «زخم فراموش شده» ترجمه شده انتشار یافته است.

این ویدیو اقدامات چین علیه مسلمانان در ترکستان شرقی/سین کیانگ را برجسته کرده است.

این ویدیو تلاش می‌کند تا آگاهی مردم افغانستان و پاکستان را در مورد وضعیت ترکستان شرقی و مشکلات مسلمانان در آنجا را افزایش دهد.

در ویدیو این سئوال مطرح می‌شود که چرا مردم افغانستان و پاکستان از جنایاتی که علیه مسلمانان در ترکستان شرقی انجام شده است، بی اطلاع هستند.

هدف از این ویدیو اطلاع رسانی به مردم دو کشور و جلب حمایت آنها از جنبش اسلامی ترکستان شرقی است.

در پایان این ویدیو آمده است که مبارزان جنبش اسلامی ترکستان شرقی در 20 سال گذشته در مبارزه افغانستان برای آزادی در کنار طالبان ایستاده‌اند و اکنون زمان آن رسیده است که افغان‌ها و پاکستانی‌ها از مبارزات جاری جنبش اسلامی ترکستان شرقی برای آزادی از ظلم و ستم چین حمایت کنند.

جنبش ترکستان شرقی یک گروه جدایی طلب است که توسط اویغورهای چینی تاسیس شد. براساس گزارش شورای امنیت در سال 2020 حدود 500 جنگجو این گروه در افغانستان و بیشتر در بدخشان حضور داشتند.

حضور این گروه در افغانستان یکی از نگرانی‌های امنیتی چین بوده است. به‌طوری که پکن بارها از دولت طالبان خواسته است که در امر مبارزه با تروریسم اقدامات جدی داشته باشد.

طالبان اما می‌گویند که هیچ گروه تروریستی خارجی در افغانستان فعالیت ندارد و اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان برای حمله به کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25968

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها