چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
با همکاری اطلاعاتی ترکیه حمله داعش در روسیه خنثی شد

به گزارش ایراف، روزنامه حریت ترکیه امروز سه شنبه گزارش داده است پس از دستگیری یکی از اعضای گروه داعش در حمله به کلیسای سانتا ماریا در استانبول که در ماه ژانویه رخ داد، ترکیه به اطلاعاتی از افراد و اطلاعات داعش دست یافت که قصد داشته‌اند باری دیگر به مسکو حمله کنند.

داعش در ماه مارس سال جاری مسئولیت حمله به تالاری در مسکو را بر عهده گرفت که در نتیجه آن بیش از صدها نفر کشته شدند.

روزنامه حریت همچنین در این گزارش افزوده است که افراد دخیل در این حمله برای مدتی در ترکیه بودند.

حریت با اشاره به حمله داعش به هتل محل اقامت چینی‌ها در کابل گفت که مسکو، ایران و ترکیه از کشورهای هدف داعش هستند.

ترکیه در جریان ماه‌های اخیر عملیات‌های متفاوتی را در استان‌های مختلف برای مقابله با داعش انجام داده است. در جریان این عملیات‌ها ترکیه ده ها عضو داعش را بازداشت کرد.

پلیس ترکیه 24 خردادماه سال جاری اعلام کرد که نیروهای این کشور در یک سال گذشته ۹۰۳ نفر را به اتهام همکاری با داعش بازداشت کرده‌اند.

در همین رابطه، علی یارلی‌کایا؛ وزیر کشور ترکیه هنگام ارائه این گزارش در یک نشست خبری گفت که نیروهای امنیتی ترکیه در یک سال گذشته هزار و ۶۰۷ عملیات را برای شناسایی و بازداشت اعضای گروه داعش در سراسر این کشور راه‌اندازی کرده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که در این مدت 3 هزار و ۵۰۶ نفر به اتهام عضویت در داعش مورد بازجویی قرار گرفتند و۶۵۷ نفر دیگر در پیوند به این اتهام تحت کنترل قضایی قرار گرفتند.

وزیر کشور ترکیه افزود که در عملیات نیروهای این کشور ۴۹ جنگجوی گروه‌های مختلف از جمله داعش و گروه فتو، جماعت فتح‌الله گولن متهم ردیف اول کودتای ۲۰۱۶، کشته شده‌اند.

در این گزارش آمده است که در این مدت از ۱۶۰ حمله به شمول ۱۱۹ حمله بمب‌گذاری در کشور جلوگیری شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25144

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها