چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
شروط آمریکا برای به رسمیت شناختن طالبان تغییر کرده است

به گزارش ایراف، عبدالحق حماد، رییس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری طلوع نیوز از تغییر شروط آمریکا برای به رسمیت شناختن طالبان خبر داد.

او گفت که آنها فعلا برروی جزئیات تمرکز می کنند. این کشور در ابتدا بر روی موضوعاتی چون حقوق بشر و ساختار حکومت صحبت می کردند اما اکنون بر روی حکومت همه شمول تمرکز کرده اند.

به گفته وی آمریکا در پی آن بود که افرادی که در حکومت قبلی توسط مردم بیرون شده بودند، دوباره به حکومت وارد کنند، اما با مخالفت مردم، آمریکا متوجه شد که این گزینه راه به جایی نمی‌برد.

امریکا در 30 اوت 2021 خروج کامل نیروهای خود را از افغانستان تکمیل کرد و به جنگ 20 ساله در این کشور پایان داد.

آمریکا با خروج هرج‌ومرج گونه و غیرمسئولانه خود از افغانستان درهای تعامل خود را با طالبان به وسیله تحریم، انزوا و مسدود کردن دارایی‌های افغانستان بست. اما پس از مدتی ضرورت تعامل با طالبان را احساس کرد.

از طرف دیگر، این کشور با حضور رقبای خود در افغانستان نگران منافع خود در این کشور و منطقه بود. در نتیجه از رویکرد خود مبنی سیاست فشار و انزوا به تعامل همراه با فشار روی آورد. به‌طوری که خواسته‌های آنها از تاکید مطلق بر مسئله حقوق بشر به ایجاد حکومت فراگیر دچار دگردیسی شد.

افزون بر این، آمریکا برای نفود خود در افغانستان، فشار بر طالبان و رقابت با رقبای خود در افغانستان امید خود را به نشست دوحه سه بسته است و به عنوان صحنه گردان اصلی نشست دوحه در پی آن است تا با ایجاد اجماع منطقه‌ای از طریق سفرها و دیدارهای دیپلماتیک خود به طالبان برای پذیرش خواسته‌هایشان فشار بیاورند.

درباره ی تداوم لابی گری واشنگتن؛ نشست دوحه محور گفت و گوی آمریکا و امارات بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22974

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها