چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
تاکید مقام قطری بر حضور طالبان در نشست دوحه 3-ایراف

به گزارش ایراف، به نقل از دفتر معاون اقتصادی نخست وزیر، معاون وزیر خارجه قطر در دیدار امروز خود با عبدالغنی برادر، گفته است که بدون نماینده حکومت سرپرست نشست دوحه بی نتیجه  است.

این مقام قطری افزوده است که کشورش تمایل به حضور طالبان در نشست دوحه سه دارد و در این مورد نظر خود را به سازمان ملل نیز اعلام کرده است.

همچنین، الخلیفی در این دیدار مطرح کرده است که کشورش  علاقمند است که با حضور نماینده حکومت سرپرست سومین نشست دوحه به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

عبدالغنی برادر نیز در این دیدار پیرامون شرکت و حضور نماینده طالبان در سومین نشست دوحه مطرح کرد که بدون نماینده حکومت سرپرست کنفرانس‌های بین المللی در مورد افغانستان به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد. در نتیجه لازم است که در اینگونه جلسات به رویکرد و مواضع حکومت افغانستان احترام گذاشته شود.

دفتر معاون اقتصادی نخست وزیر افغانستان در بخش دیگری از این خبرنامه آورده است که گفت‌وگو پیرامون مسائل تجاری و اقتصادی و دعوت افغانستان از سرمایه‌گذران قطری به این کشور بخش دیگری از این گفت‌وگو را تشکیل داده است.

عبدالغنی برادر خواهان گسترش و تقویت روابط دو جانبه مطرح کرده است که «در حال حاضر در افغانستان فرصت‌های اقتصادی وجود دارد و سرمایه‌گذاران قطری می‌توانند در کشور در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند».

طرف قطری نیز از فرستادن سرمایه‌گذاران قطر به افغانستان و ایجاد پروازهای منظم هوایی بین دو کشور به منظور تقویت روابط تجاری صحبت کرده است.

افزون بر این این دیپلمات قطری در جریان سفر خود به کابل با محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز دیدار کرد.

در جریان این دیدار مجاهد بر تقویت روابط دو کشور تاکید کرد. در مقابل نیز، الخلیفی نیز از تحکیم روابط همه جانبه بین دو کشور اطمینان داد.

قطر از میانجیگران اصلی روند صلح افغانستان است که نقشی مهم در بازگشت طالبان به افغانستان دارند. این کشور همچنین اکنون در کانون مسائل افغانستان قرار دارد. به طوری که بسیاری از دیدارها و نشست‌های بین المللی با محوریت افغانستان در این کشور برگزار می‌شود.

پیشنهاد می شود: دورنمای سومین نشست دوحه درباره افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21349

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها