چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
تاکید احمد مسعود بر نقش مردم در آینده افغانستان

به گزارش ایراف، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان امروز با شرکت در چهارمین دور از نشست وین، برایجاد اجماع در میان گروه های مخالف طالبان تاکید کرد.

او در بخشی از سخنان خود در این باره گفت: «همه باید با دیدگاه‌های کلان و وسیع به اتحاد نائل شویم و روند وین را تقویت کرده و همه جریان‌های مخالف طالبان را جمع بسازیم.»

حساب رسمی جبهه مقاومت ملی افغانستان در شبکه اجتماعی ایکس بخشی از سخنان احمد مسعود را در این نشست منتشر کرده است.

در این سخنان او با اشاره به اهمیت جایگاه مردم در سیاست می‌گوید: «هرگونه دیدگاهی که داریم نباید به جای مردم تصمیم بگیریم.»

احمد مسعود خاطرنشان کرد که همه باید به سمتی برویم که در آن سمت حق انتخاب مردم تامین شده باشد.

رهبر جبهه مقاومت ملی می‌افزاید که مردم افغانستان همیشه (راه) درست انتخاب کرده‌اند و این بار هم (راه) درست انتخاب می‌کنند.

نشست‌های وین با هدف گفت‌وگو در مورد مسائل افغانستان ایجاد و شروع به کار کرد. هدفی که به نظر می‌رسد در نشست چهارم هم دنبال می‌شود.

حقانی به سمت مذاکره گرایش دارد

در همین حال، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در این نشست مطرح کرد که سراج‌الدین حقانی، وزیرکشور طالبان، گرایش به سمت مذاکرات بین الافغانی دارد.

او با اشاره به کارنامه حقانی گفت: «مرد جنگ، مرد صلح هم است.»

به باور آقای محقق «خلیفه طالبان» موضع نرم تری در برابر مذاکرات بین الافغانی دارد.

محقق پیش از شروع جلسه گفته بود که نشست وین می‌تواند برای جهت دهی قضایای افغانستان در سطح منطقه‌ای و بین المللی موثر باشد.

چهارمین نشست «روند وین» به مدت دو روز و با هدف ایجاد اجماع بین چهره‌ها و گروه‌های سیاسی مخالف طالبان در وین اتریش در حال برگزاری است.

در این نشست چهره‌های سیاسی همچون محمدعلم ایزدیار، معاون پیشین مجلس سنای افغانستان، رنگین دادفر سپنتا، مشاور سابق امنیت ملی و شماری دیگر از مقامات گذشته افغانستان نیز حضور دارند.

پیشنهاد می شود: برگزاری چهارمین کنفرانس وین؛ تلاشی برای اجماع مخالفان طالبان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26137

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها