چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
بدون کمک‌های خارجی افغانستان را اداره می‌کنیم

مقامات دولت سرپرست افغانستان صبح امروز با برگزاری مراسمی در کابل از 26 بهمن، سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان تجلیل کردند.

به گزارش ایراف، مراسم بزرگداشت سالروز خروج ارتش سرخ شوروی صبح امروز با حضور مقام‌های بلندپایه دولت سرپرست افغانستان در کابل برگزار شد.

«مولوی عبدالسلام حنفی»، معاون اداری رئیس‌الوزرای دولت سرپرست افغانستان در این مراسم، کودتای هفت اردیبهشت سال ۱۳۵۷ از سوی کمونیست‌ها را آغاز بدبختی در افغانستان دانست و افزود: پس از کودتای هفت اردیبهشت، افغانستان اشغال شد و در پی آن یک‌ونیم میلیون افغان شهید و میلیون‌ها نفر نیز آواره شدند.

حنفی تأکید کرد: افغان‌ها با شکست دادن نیروهای ارتش سرخ شوروی و شکست دادن آمریکا و متحدان آن، ثابت کردند که به کسانی‌ که فکر اشغال افغانستان را در سر داشته باشند، جواب دندان‌شکنی می‌دهند.

وی در ادامه گفت: دولت سرپرست افغانستان در حال حاضر، حقوق حدود ۱.۲ میلیون کارمند را از محل بودجه داخلی تأمین می‌کند.

به گفته حنفی، بودجه عادی و عمرانی دولت به طور کامل از درآمدهای داخلی تأمین می‌شود، در حالی‌ که در دوره دولت قبل، ۷۰ درصد بودجه افغانستان توسط خارجی‌ها تأمین می‌شد.

«نورمحمد ثاقب» سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف حکومت سرپرست افغانستان نیز در مراسم امروز در کابل، خطاب به کشورهای خارجی گفت، بگذارید افغان‌ها در صلح زندگی کنند و کشور خود را بسازند.

ثاقب افزود: همان‌طور که افغان‌ها در امور داخلی دیگران مداخله نمی‌کنند، دیگران نیز حق مداخله در امور داخلی افغانستان را ندارند.

35 سال پیش در چنین روزی (26 بهمن) نیروهای ارتش سرخ شوروی خاک افغانستان را ترک کردند.

در این رابطه مطالعه نگاهی به اقتصاد افغانستان تحت حاکمیت طالبان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5855

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها