دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
علاقه و نیاز چین به معادن لیتیوم و مس افغانستان

روزنامه هندی یوراشین تایمز در گزارشی از نیازمندی چین به معادن لیتیوم و مس افغانستان با هدف ساخت باتری خودروهای برقی و تلفن‌های همراه خبر داد.

به گزارش ایراف به نقل از روزنامه یوراشین تایمز، چین با روی کار آمدن دوباره حکومت سرپرست در افغانستان، تعاملات مثبت سیاسی و اقتصادی با این کشور ایجاد کرده است.

به نوشته این روزنامه هندی وزارت معادن حکومت سرپرست افغانستان نیز می‌گوید که معادن لیتیوم و مس از معادن بسیار مهم و استراتژیک افغانستان به‌شمار می‌رود و علاوه بر علاقه مندی شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در استخراج معادن افغانستان کشورهای دیگر نیز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این معادن هستند.

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و نفت حکومت کنونی در این باره گفت: «در بخش لیتیوم، علاوه بر شرکت چینی، شرکت‌های دیگر علاقه‌مندی‌شان را در این بخش نشان دادند، اما تاکنون هیچ قراردادی امضا نشده است».

از سوی دیگر مسوولان بخش اقتصادی و تجاری افغانستان نیز روابط اقتصادی و بازرگانی میان چین و افغانستان را در حال توسعه می‌دانند.

براساس اطلاعات، وزارت معادن و نفت حکومت سرپرست افغانستان در حال حاضر قرارداد توسعه و استخراج معادن بزرگ نفت بلاک قشقری حوزه آمو دریا و معدن آهن هرات را با شرکت‌های خارجی امضا کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5833

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها