چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ادامه جنجال خروج از افغانستان

به گزارش ایراف، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که در حال تحقیق و ارائه گزارش جامعی در مورد خروج آمریکا از افغانستان است به سخنگوی پیشین بایدن اعلام کرده است که در صورت عدم حضور در مصاحبه ای در این کمیته پیرامون خروج ناموفق امریکا از افغانستان، او را احضار خواهد کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در این نامه گفته است که جن پساکی، سخنگوی پیشین بایدن متهم به اطلاع رسانی خروج آمریکا از افغانستان و مردم آمریکا و او همچنین دارای اطلاعات مهم در مورد جزئیات روند خروج و تصمیم در این مورد، تسلط برق آسای طالبان و چگونگی تخلیه شهروندان است.

همچنین مک کال گفته است که روایاتی که سخنگوی بایدن ارائه داده است براساس تحقیقات من نادرست است.

او افزود که  پساکی از خروج فاجعه آمیز از افغانستان به دنبال سود است.

این درحالی است که او هرچند از در اختیار دادن گزارش‌ها در این مورد برای عموم احساس راحتی می‌کند اما حاضر نیست که به نمایندگی از منافع و اراده مردم در کنگره حاضر شود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان همچنین در این نامه که نیویورک پست در مورد آن گزارش داده آورده است که در مورد تداوم ایجاد مانع برای حضور خانم پساکی در مصاحبه با کمیته از همه ابزارهایی که در اختیار دارد، استفاده خواهد کرد تا او در مقابل نمایندگان آمریکا گفت‌وگو و شهادت دهد.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را در مورد روند خروج این کشور از افغانستان در دست گرفته‌اند که قرار است در تابستان منتشر شود.

در جریان این تحقیق مصاحبه ها و شهادت هایی از افراد و مقامات ارشد آمریکایی که در روند تخلیه آمریکا از افغانستان نقش داشتند گرفته شده است.

به اعتقاد رئیس کمیته روابط خارجی آمریکا، نتیجه این تحقیقات با اظهارنظرهای دولت بایدن در مورد خروج این کشور از افغانستان در تضاد است.

به گفته کمیته روابط خارجی کنگره تاکنون 17 مصاحبه رونویسی شده با مقامات کلیدی خروج فاجعه بار دولت بایدن از افغانستان را انجام داده است و همچنین مصاحبه های بیشتری قرار است انجام شود.

در این رابطه مطالعه مجلس نمایندگان آمریکا: اظهارات بایدن درباره خروج از افغانستان متناقض است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21263

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها