چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ادامه انسداد گذرگاه «خرلاچی» میان افغانستان و پاکستان

به گزارش ایراف، به گفته مقامات پاکستانی این گذرگاه علی رغم آنکه درگیر‌یهای مرزی بین نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان پایان یافته همچنان بسته است و تاکنون در مورد وضعیت این گذرگاه تصمیمی گرفته نشده است.

در هفته گذشته منطقه مرزی ولایت پکتیا شاهد درگیری بین نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان بود که چهار روز به طول انجامید. در نتیجه این درگیری ها گذرگاه های مرزی بسته شد.

سپس توافق بر سر آتش بس در مرز افغانستان و پاکستان پس از چند روز درگیری با میانجیگری بزرگان و مقامات صورت گرفت. به طوری که اواخر اردیبهشت‌ماه رسانه‌های پاکستانی از توافق آتش بس میان نظامیان پاکستانی و افغانستان خبر داده‌اند.

به گزارش رسانه‌ها جرگه‌ای متشکل از بزرگان قبایل و مقامات پاکستان و افغانستان در مورد آتش بس برای بازگشایی گذرگاه مرزی برای مسافران و فعالیت‌های تجاری در منطقه قبیله‌ای کرم، ایجاد و بر روی آتش بس توافق کردند.

جلال بنگاش، یکی از بزرگان قومی و یکی از اعضای جرگه به خبرنگاران گفته بود که جرگه تصمیم به بازگشایی مرز پاکستان و افغانستان در کرم به دنبال توافق آتش بس صورت گرفته دارد.

در این دیدار علما، بزرگان قبایل و مقامات دو کشور حضور داشتند که با آتش بس و بازگشایی مرزها موافقت کردند.

آنها همچنین تصمیم گرفتند یک کمیته مشترک برای حفظ صلح در منطقه مرزی و حل اختلافات از طریق گفتگو تشکیل دهند.

اما اکنون علی رغم توافق برای بازماندن این مسیرها، گذرگاه خرلاچی برای هفتمین بار برروی شهروندان و رانندگان کامیون‌ها بسته مانده است.

مقامات پاکستانی در این مورد گفته‌اند که هنوز برای بازگشایی این گذرگاه  تصمیمی گرفته نشده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21341

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها