دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
قالیچه افغانی

صنایع دستی در افغانستان گنجینه‌ای از فرهنگ‌های اصیل گذشته‌گان است که به نسل‌ امروزی انتقال یافته و کسانی که در این عرصه مهارت داشته یا دارند، از راه فروش محصولات صنایع دستی نیازمندی‌های اقتصادی خود را رفع می‌کنند.

امروز، صنایع دستی در دنیا از جایگاه بلندی برخوردار است و یکی از منابع اقتصادی مهم به شمار می‌رود. اما متاسفانه چندین دهه جنگ در افغانستان اجازه نداده این صنعت رشد چشم‌گیری داشته باشد. حالا هم تعدادی از این صنعت‌کاران، نظر به نیازمندی‌های اقتصادی خود این صنعت را زنده نگه‌داشته‌اند تا نیازمندی‌های اقتصادی خود را رفع کنند.

قالی بافی، منجوق کاری، گلیم بافی، چنته بافی، نمد بافی، پوست بافی، خامه دوزی، لباس دوزی، کلاه دوزی، مهره دوزی، ابریشم دوزی، صنعت نجاری و ساختن اشیاء چوبی، خامه بافی، و ده‌ها مورد دیگر محصولاتی است که با دست دوخته و ساخته می‌شود و از جمله صنایع دستی افغانستان به شمار می‌رود که بیشتر آن ها توسط زنان افغان دوخته و یا ساخته می‌شود.

باید یادآور شد که زنان افغانستان، در دوخت و تولید صنایع دستی، توانایی‌های زیادی دارند و تلاش دارند که از این طریق نیازمندی های خود و خانواده خود را رفع کنند. در صورتی که دولت افغانستان صنعت‌کاران کشور را حمایت مالی کند و زمینه رشد این صنعت را آماده سازد، این صنعت، به یکی از بهترین منابع اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=703

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها