کشته شدن ۶ عضو تی‌تی‌پی در یک حمله پهپادی

گزارش هایی تایید نشده حاکی از این است که یک هواپیمای بدون سرنشین، گروهی از (تروریست های) تحریک طالبان پاکستان را درحالی که از ناحیه برمل ولایت پکتیکا افغانستان مشغول نفوذ و پیشروی بودند، هدف قرار داده است.

به گزارش ایراف، شبکه امور افغانستان و پاکستان در حساب رسمی خود در ایکس نوشته است که در اثر این حملات که تایید نشده نزدیک به 6 تروریست در نتیجه این حملات کشته شده اند.هرچند مقامات پاکستان و افغانستان این امر را تایید نکرده اند.

این حمله درحالی صورت می گیرد که چندی قبل نیز یک شهروند افغانستان به نام محمدسلیم شهیدیار از شهروندان  ولایت میدان وردک در حمله هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده بود. گفته می شد او با تحریک طالبان پاکستانی و انجام فعالیت های مرتبط با آن نقش داشته است.

این حمله در حالی صورت می گیرد که در ماه مارس پاکستان حملات هوایی بی سابقه ای را در خاک افغانستان در دو ولایت خوست و پکتیکا انجام داد که به گفته این کشور مخفیگاه گروه تروریستی ضد پاکستانی بوده است. در نتیجه حمله ادعا شد که تعدادی کشته که شامل زنان و کودکان نیز می شد. این حمله تنش ها ور وابط سیاسی دو کشور را تیره کرد.

پیش از این نیز، این دو کشور تنش های مرزی را تجربه کرده است. به طوری که در دسامبر سال گذشته با تشدید حمله های تحریک طالبان پاکستانی بر مناطقی از ایالت خیبرپختونخواه تنش میان طالبان و پاکستان شدت یافته بود و پاکستان سفیر طالبان  را احضار کرد بود.

این درحالی است که مقامات حکومت سرپرست بارها حضور شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در خاک پاکستان را تکذیب کرده است.

همچنین، آسمان افغانستان در طی ماه های اخیر شاهد گشت زنی هواپیماهای بی سرنشین در ولایت های مختلف بوده است. حکومت سرپرست این هواپیماها را متعلق به آمریکا و این کشور را به نقض حریم هوایی افغانستان متهم کرد.

باتوجه به تهدیدات امینتی اخیر و فعال شدن تحریکات گروه های تروریستی در منطقه، فضای امنیتی را ملتهب ساخته است که مرتفع ساختن این بحران ها نیازمند هماهنگی ها و ایجاد مکانیزم هایی برای ایجاد اعتماد در جهت تسهیل همکاری های بین کشورها است.

درباه ی کشته شدن یک فرمانده ارشد« تی تی پی » در پاکستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19084

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها