دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
کشته شدن ۴ نفر در حمله داعش به یک راهپیمایی انتخاباتی در پاکستان

مقامات پاکستانی می‌گویند که بر اثر انفجار بمب در یک راهپیمایی انتخاباتی دست‌کم چهار نفر در ایالت بلوچستان آن کشور کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این بمب گذاری را به عهده گرفته است.

بنا بر گزارش ایراف، پلیس و مقامات بهداشتی پاکستان تلفات ناشی از این انفجار را که روز سه شنبه ۹ بهمن رخ داد تایید کردند. این مقامات گفتند که بمب گذاری یک راهپیمایی انتخاباتی را در منطقه سیبی هدف قرار داد، جایی که حامیان عمران خان،‌ تجمع کرده بودند.

منابع بیمارستانی گفته اند که بسیاری از زخمیان در ”وضعیت وخیم” به سر می‌برند و احتمال افزایش جان باختگان این انفجار وجود دارد.

در همین حال گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله عصر سه‌شنبه، به وقت محلی، بر یک کاروان انتخاباتی حزب تحریک انصاف در منطقه سیبی ایالت بلوچستان پاکستان را به عهده گرفت.

داعش مدعی است که در این حمله ۱۰ نفر کشته و زخمی شده اند.

بر اساس گزارش موسسه مطالعات صلح پاکستان (PIPS)، تشدید حملات تروریستی در پاکستان پس از تسلط طالبان بر افغانستان افزایش یافته است.

جان اچکزی، سرپرست وزارت اطلاعات ایالت بلوچستان روز سه‌شنبه، ۱۰ بهمن، در خبرنامه‌ای در صفحه ایکس خود نوشت که هدف این حملات ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات است که در هشتم فوریه برگزار می‌شود.

او پیش از به عهده گرفتن مسئولیت حادثه از سوی داعش، حمله در سیبی را به عوامل سازمان اطلاعاتی هند نسبت داده بود.

پیش از این هم شاخه خراسان داعش مسئولیت حمله بر یک کاروان انتخاباتی حزب جمعیت العلمای اسلام پاکستان به رهبری مولانا فضل الرحمان را به عهده گرفته بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3606

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها