دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.

سراج‌الدین حقانی؛ وزیر کشور حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با رافائلا یودیچه؛ سفیر اتحادیه اروپا گفت برای حل مشکلات افغانستان، باید این کشور در نهادهای بین‌المللی عضو شود. آن‌ها در این دیدار همچنین درباره برگزاری نشست دوحه درباره افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش ایراف، سراج‌الدین حقانی در دیدار با رافائلا یودیچه؛ سفیر اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت: برای حل بهتر مسائل، باید در نهادهای مهم بین‌المللی به حکومت سرپرست عضویت داده شود تا افغان‌ها «نمایندگی واقعی خود را داشته باشند».

حقانی افزود: افغانستان پس از چند دهه بی‌ثباتی و مشکلات به سرعت به‌سمت ثبات سیاسی و اقتصادی پیش می‌رود و اکنون، افغان‌ها احساس امنیت فیزیکی و روانی می‌کنند.

سفیر اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز در این دیدار، از تلاش‌های طالبان در تأمین امنیت قدردانی کرد و به نمایندگی از این اتحادیه از ادامه کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در افغانستان اطمینان داد.

وزارت داخله طالبان همچنین از گفتگوی سراج‌الدین حقانی با نماینده‌ اتحادیه اروپا درباره‌ برگزاری نشستی درباره افغانستان در دوحه خبر داده است.

وزارت داخله‌ طالبان اعلام کرد رافائلا یودیچه؛ کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان با سراج‌الدین حقانی درباره‌ نشستی که قرار است ماه آینده در دوحه قطر برگزار شود، صحبت کرده است.

این نشست میان کشورهای درگیر مسائل افغانستان برگزار خواهد شد. اتحادیه اروپا یا سایر کشورهای درگیر مسائل افغانستان تاکنون درباره‌ این نشست چیزی نگفته‌اند.

پیش از این قرار بود که نشست نمایندگان و فرستادگان ویژه‌ کشورها درباره‌ افغانستان با میزبانی دبیرکل سازمان ملل برگزار شود.

محل برگزاری این نشست تاکنون رسما اعلام نشده، اما دور نخست این نشست سال گذشته‌ میلادی در قطر برگزار شده بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ اخیر خود درباره‌ افغانستان از تصمیم دبیرکل سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست بعدی نمایندگان و فرستادگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان استقبال کرده و از اشتراک‌کنندگان این نشست خواسته است که در مورد توصیه‌های گزارش فریدون سینیرلی‌اوغلو،‌ ارزیابی‌کننده‌ مستقل افغانستان بحث کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=1849

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها