دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نماینده ویژه چین در امور افغانستان نشست دوحه را ناکام خواند

نماینده ویژه چین در امور افغانستان در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان، نشست دوحه در زمینه گفت‌وگو با حکومت سرپرست افغانستان را نشستی ناکام اعلام کرد.

به گزارش ایراف، «یو شیائو یونگ» گفت: پکن و کشورهای منطقه در نشست دوحه خواهان گفت‌وگو با حکومت سرپرست افغانستان بودند و حیف شد که این نشست در این زمینه شکست خورد.

«یو شیائو یونگ» گفت: آمریکا مسئول بازسازی افغانستان، آزادسازی دارایی‌ها و لغو تحریم‌های وضع شده علیه این کشور است.

یونگ همچنین خواستار تداوم کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و همچنین حکومتداری معتدل همراه با فراهم‌سازی فرصت آموزشی برای زنان و دختران توسط حکومت سرپرست افغانستان شد.

وی در ادامه تأکید کرد که پکن آماده است با سازمان ملل و شرکای منطقه‌ای برای برگزاری نشست‌های مختلف در راستای افزایش تعامل با حکومت سرپرست افغانستان همکاری کند.

نماینده ویژه چین اظهارات آنتونیو گوترش در مورد نشست دوحه را تکرار کرد.

وی گفت: نشست دوحه زمینه‌ساز بازتاب تمام نگرانی‌ها درباره افغانستان است تا اطمینان حاصل شود که افغانستان به مرکز فعالیت‌های تروریستی تبدیل نمی‌شود و «نهادهای فراگیر» در این کشور به وجود می‌آید.

قابل ذکر است که نشست دوحه در تاریخ 29 و 30 بهمن با حضور دست‌کم ۲۵ نماینده از کشورهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی درباره افغانستان برگزار شد.

در این نشست نمایندگان حکومت سرپرست افغانستان حضور نداشتند ولی پنج عضو جامعه مدنی افغانستان از جمله سه زن افغان به این نشست دعوت شده بودند.

متقی نیز در این رابطه گفت نشست دوحه «نتیجه خاصی» نداشت 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=7094

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها