امید چین به افغانستان برای حفاظت از شهروندانش در پاکستان-حمایت چین از تحقیقات پاکستان درباره پرونده ترور مهندسان چینی_ایراف

به گزارش ایراف؛ محسن نقوی، وزیر  کشور پاکستان دو روز پیش در جریان یک نشست خبری ضمن آنکه از طالبان خواست رهبران تحریک طالبان پاکستان را به این اسلام آباد تحویل دهند، مدعی شد که حمله بر مهندسان چینی در پاکستان توسط تحریک طالبان پاکستانی و از خاک افغانستان صورت گرفته است.

او همچنین در این نشست ضمن آنکه خواهان روابط دوستانه با کابل شد، گفت که این روابط نباید به بهای افزایش تروریسم در خاک پاکستان باشد.

نقوی از دولت کابل خواست که رهبران تی تی پی را که در افغانستان حضور دارند به پاکستان تحویل دهند.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن حمایت از روند تحقیقات این رویداد از سوی اسلام آباد و بدون اشاره به نقش افغانستان در آن از کشورهای منطقه خواست که تا همکاری‌های ضدتروریستی خود را تقویت و گسترش دهند.

این درحالی است که روزنامه صبح چین جنوبی  در گزارشی که 3 خرداد آن را منتشر کرده گفته بود که چین برای حفظ جان شهروندانش در پاکستان به حکومت سرپرست افغانستان تکیه کرده است.

در این گزارش آمده است که مقام‌های سیاسی چین به دلیل ناتوانی اسلام آباد در مهار حملات بر شهروندان چینی مجبور شده‌اند به کابل برای حل این مسئله تکیه کنند.

به گفته یک منبع در اسلام آباد که نخواسته نامش فاش شود، دیپلمات‌های چینی به دنبال راه‌های جایگزین  برای راضی کردن طالبان در مهار تی تی پی هستند.

این گزارش همچنین ادعا کرده است که از زمان بازگشت طالبان به قدرت، افغانستان به هزاران تن از اعضای تی تی پی پناه داده است.

وزارت امور خارجه چین همچنین اعلام کرده است که به نتایج مهمی که پاکستان در این رابطه به دست آورده است، اهمیت زیادی قائل است.

در فرودین ماه سال جاری در جریان یک حمله تروریستی بر مهندسان چینی در پاکستان، پنج مهندس چینی کشته شدند. در پی این حادثه دولت چین از پاکستان خواست تا در مورد این اتفاق تحقیق و عاملان آن را مجازات کنند.

این درحالی است که پاکستان قرار است بیش از 2 میلیارد دلار غرامت به خانواده‌های کشته شدگان چینی پرداخت کند.

پیشنهاد می شود: ترور مهندسان چینی؛ پاکستان غرامت می‌پردازد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22027

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها