گزارشگر سازمان ملل خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائيل

یک کارشناس سازمان ملل متحد عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق نسل‌کشی خوانده و از کشورهای جهان خواستار تحریم تسلیحاتی این رژیم شد.

به گزارش ایراف، فرانچسکا آلبانیز؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای سرزمین‌های اشغالی می‌گوید که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه به منزله «نسل‌کشی» است.

آلبانیز در گزارشی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از کشورها خواست که فورا تحریم‌های تسلیحاتی را علیه رژیم اسرائيل وضع کنند.

او با ارائه گزارشی تحت عنوان «آناتومی یک نسل‌کشی» گفت که وظیفه‌ خود می‌داند که درباره «بدترین عملی که بشریت قابلیت انجام آن را دارد» گزارش دهد و یافته‌های خود را مطرح کند.

آلبانیز با اشاره به شهادت بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در جنگ رژیم صهیونیستی و حماس، گفت معتقد است که «دلایل منطقی» وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی مرتکب «نسل‌کشی» علیه مردم غزه به عنوان یک گروه شده است.

او از کشورها خواست که به تعهدات خود پایبند بمانند و تحریم‌هایی از جمله تحریم‌های تسلیحاتی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند تا اطمینان حاصل شود که چنین رفتاری تکرار نخواهد شد.

نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در ژنو، استفاده از اصطلاح «نسل‌کشی» در گزارش گزارشگر ملل متحد را «ظالمانه» خواند و گفت جنگ این رژیم علیه گروه حماس است، نه غیرنظامیان فلسطینی.

نمایندگان رژیم صهیونیستی و آمریکا همچنین از حضور در این جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل خودداری کردند.

فرانچسکا آلبانیز ایتالیایی یکی از ده‌ها کارشناس مستقل سازمان ملل متحد است که ماموریت گزارش‌دهی و مشورت درباره برخی بحران‌های خاص را دارد، اما گزارش‌ها و نظرات او الزاما دیدگاه سازمان ملل نیست.

پیشنهاد:   کرزی: حمله ایران به اسراییل حق مشروع و دفاع از خود بود

درباره ی قاضی آمریکایی: رفتار ارتش”اسرائیل” در غزه در حد نسل کشی است بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=11293

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *