دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
داعش به دشمنان آمریکا حمله می‌کند

به دنبال حمله اخیر داعش به یک سالن کنسرت در روسیه، ماریا زاخارووا؛ سخنگوی وزارت خارجه این کشور می‌گوید که داعش دشمنان آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایراف، ماریا زاخارووا؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرده است که داعش در حال حاضر دشمنان آمریکا از جمله طالبان، ایران و روسیه را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

او با نشر مقاله‌ای تحت عنوان «بایدن داعش را می‌پسندد، نه صلح را» نوشته است که «به اندازه کافی عجیب، داعش برنامه‌های خود را در سال‌های اخیر تعدیل کرده است و اکنون بیشتر به دشمنان ایالات متحده مانند طالبان در افغانستان، ایرانی‌ها، مقامات قانونی سوریه و روسیه حمله می‌کند. تنها این امر در ظاهر وجود دارد و می‌توان اطلاعات در مورد آن را از گزارش‌های خبری جهان به دست آورد.»

زاخارووا این مقاله را برای روزنامه روسی «کومسومولسکایا پراودا» نوشته و روزنامه انگلیسی تلگراف نیز این مقاله را منتشر کرده است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که داعش چند روز پیش بر یک سالن کنسرت در مسکو حمله کرد. در این حمله ۱۳۷ جان باخته و ۱۸۲ تن دیگر زخمی شده اند.

در همین حال، ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه حمله بر سالن کنسرتی در حومه پایتخت را به «افراط‌گراها» نسبت داد.

او گفت که این کشتار را افراط‌گرایانی انجام دادند که جهان اسلام برای قرن‌هاست با ایدئولوژی آنان مبارزه می‌کند.

اگرچه گروه داعش مسئولیت حمله بر این سالن کنسرت را برعهده گرفته است، اما پوتین اشاره‌ای به نام این گروه نکرد.

او تصریح کرد: «می‌دانیم که این جنایت توسط اسلام‌گرایان افراطی انجام شد، اما همچنان می‌بینیم که ایالات متحده در تلاش است همه را متقاعد کند که هیچ رد پایی از کی‌یف در این حمله وجود ندارد.»

در این رابطه مطالعه پوتین: آمریکا تلاش می کند نقش کی یف در حمله مسکو را کتمان کند پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=11168

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها