چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره خروج از افغانستان

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا نشستی را با حضور دو ژنرال بازنشسته درباره‌ خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برگزار می‌کند.

به گزارش ایراف، کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا از برنامه‌ریزی برای برگزاری نشستی درباره‌ خروج امریکا از افغانستان با حضور دو ژنرال بازنشسته آمریکایی خبر داده و گفته که این نشست استماعیه به تاریخ ۱۹ مارس، تحت عنوان «شکست استراتژیک عقب‌نشینی بایدن، ژنرال‌های آمریکا و تسلط طالبان» برگزار خواهد شد.

کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که در این نشست ژنرال مارک میلی؛ رییس پیشین ستاد ارتش امریکا و کنت فرانک مک‌کنزی؛ فرمانده پیشین سنتکام شهادت خواهند داد.

این کمیته چندی پیش نیز نشست استماعیه را با حضور زلمی‌خلیل‌زاد؛ نماینده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان درباره‌ توافق دوحه برگزار کرده بود.

کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که در رأس آن مایکل مک‌کال قرار دارد، درباره‌ خروج دولت بایدن از افغانستان تحقیق می‌کند.

در همین حال، مک کال گفته است که بیش از دو سال از مرگ ۱۲ سرباز دیگر امریکایی در فرودگاه کابل می‌گذرد، اما دولت بایدن هنوز از پاسخگویی در مورد فاجعه‌ای که به بار آورده امتناع می‌ورزد.

او افزوده: «امیدوارم حضور کریستی به رییس جمهور بایدن و مردم آمریکا سیگنال روشنی بدهد که تا زمانی که تحقیقات کامل انجام نشود آرام نخواهم گرفت، و اینکه افراد در قبال آنچه اتفاق افتاده پاسخگو باشند.»

پیش‌تر هیلی در این باره گفته بود: خروج از افغانستان «پیام اشتباهی» به متحدان و دشمنان ایالات متحده ارسال کرد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8763

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها