590 هزار پناهجوی افغان از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند

به گزارش ایراف، ائتلاف نهادهای امدادرسان، امروز چهارشنبه با انتشار اعلامیه‌ای خبر دادند که نزدیک 600 هزار پناهجوی افغان از پاکستان وارد افغانستان شدند. طبق این اعلامیه از این تعداد 196 هزار از طریق گذرگاه اسپین بولدک و 376 هزار از طریق گذرگاه تورخم به افغانستان برگشته‌اند. همچنین تعدادی از گذرگاه‌های خرلاچی و غلام خان عبور کرده‌اند.

این نهادهای امدادرسان همچنین گزارش داده اند که از سپتامبر سال گذشته نزدیک به 529 هزار پناهجوی افغان که از پاکستان اخراج شده‌اند در گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور تحت حمایت برنامه‌های کمک رسانی قرار گرفته‌اند.

همچنین این گزارش افزوده است که از این تعداد 62 درصد شامل کودکان و نوجوانان بوده است. علاوه بر این سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که 60 درصد افغان‌ هایی که از پاکستان به افغانستان باز می‌گردند، کودکان هستند.

گفتنی است که تنها در ماه مارس سال جاری بین 1 تا 15 ماه مارس، حدود 9هزارو 423 از پناهجویان به افغانستان بازگشته‌اند. که از این بین 6هزارو 737 نفر از طریق گذرگاه تورخم، 2هزارو 93 نفر از مرز چمن، 593 نفر از طریق گذرگاه مرزی غلام خان به افغانستان بازگشته‌اند.

با تشدید تنش‌ها بین افغانستان و پاکستان، اسلام آباد در سپتامبر سال گذشته اعلام کرد که پناهجویان غیرقانونی افغان را از این کشور اخراج می‌کند. این اقدام موجی از واکنش‌های منطقه‌ای، بین المللی و همچنین انتقاد نهادهای امدادرسان را برانگیخت.

در این رابطه مطالعه بازگشت نیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21186

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها