دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
بازداشت ۹ نفر به اتهام قاچاق انسان

مقامات امنیتی ترکیه، چهار شهروند ترکیه و پنج شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق انسان دستگیر و به دادگاه ارجاع داده‌اند.

به گزارش ایراف، از روز گذشته 19 اردیبهشت/ثور پلیس ترکیه عملیاتی را برای مبارزه با قاچاق انسان در دروازه‌های مرزی شهر ارزورم آغاز کرده است.

طبق اعلام پایگاه خبری اخلاص، پلیس ترکیه در این عملیات موفق به شناسایی و بازداشت ۱۳ نفر از پناهجویان بدون مدارک قانونی شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقامات امنیتی این کشور، چهار شهروند ترکیه و پنج شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق انسان دستگیر و به دادگاه ارجاع داده‌اند.

پلیس شهر ارزورم اعلام کرده است که یکی از افراد بازداشت‌شده زیر نظر قضایی آزاد شده و سه نفر دیگر به زندان منتقل شده‌اند، در حالی که پرونده قضایی پنج نفر دیگر به دادگاه ارجاع شده است.

همچنین، آژانس خبری اخلاص ترکیه اعلام کرده است که “تلاش برای دستگیری یک فرد متواری که در یک سازمان جنایی فعالیت می‌کرد، همچنان ادامه دارد.”

در ماه‌های اخیر، ترکیه به سرعت فرآیندهای شناسایی، بازداشت و اخراج مهاجران و محاکمه قاچاق‌چیان را تسریع کرده است.

به تازگی، مراکز مهاجرت مختلف اعلام کرده‌اند که بیش از ۱۳۹ هزار پناهجو در ترکیه زندگی می‌کنند، اما تعداد مهاجران افغان بدون مدارک اقامت به‌طور دقیق مشخص نشده است.

در سال‌های اخیر ده‌ها هزار نفر از اتباع افغانستان و پاکستان از طریق ایران به مقصد اروپا راهی ترکیه شده‌اند.

درباره ی تشدید برخورد ترکیه با مهاجرت غیر قانونی؛ ده ها نفر بازداشت شدند بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18725

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها