چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
اعطای شناسنامه به فرزندان دارای پدران غیرایرانی در دولت رئیسی-ایراف

به گزارش ایراف، دولت مردمی شهید رئیسی در راستای شعار حمایت از اقشار آسیب پذیر، توسعه عدالت اجتماعی و از بین بردن فقر در کشور، مسئله حمایت از کودکان فاقد هویت حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان غیرایرانی را در دستور کار قرار دارد.

در همین راستا، اعطای مدارک هویتی به این کودکان که پیش از این در سال‌های گذشته به مسئله‌ای پیچیده تبدیل شده بود، اجرایی گردید. در همین راستا، دولت سیزدهم، طرح انجام آزمایش ژنتیک رایگان فرزندان و مادران ایرانی که همسر غیرایرانی دارند را با همکاری صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل با تخصیص بودجه 20 میلیارد دلاری عملیاتی کرد.

همچنین در همین راستا، دولت برای رفع مشکل تست ژنتیک در خانوارهای با دهک پایین درآمدی، تفاهمی بین مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، سازمان پزشکی قانونی و معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت رفاه منعقد کرد که براساس آن طرح آزمایش ژنتیک رایگان برای 31 هزار مادر و فرزندانشان که حاصل ازدواج با مردان غیرایرانی است صورت بگیرد. اقدامی که می توان آن را در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر عنوان کرد.

این درحالی است به گزارش ایسنا، این فرزندان پس از آنکه به سن 18 سال رسیدند در صورت عدم تقاضای مادر ایرانی می‌توانند تابعیت ایران را درخواست کنند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تابعیت ایران پذیرفته می شوند. با تصویب این قانون وزارت کشور موظف به دادن شناسنامه بود اما طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی تعیین هویت 85 هزار کودک بر عهده این سازمان گذاشته شده بود اما این سازمان اعلام کرد که برای تعیین هویت این افراد اعتبار و تجهیزات کمی دارد.

پیشنهاد می شود: ازدواج با اتباع خارجی منوط به اجازه دولت است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21069

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها