دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.

سید حسن مرتضوی؛ معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در سفر به ولایت بامیان افغانستان با مقامات این ولایت دیدار و از پروژه بیمارستان امام‌خمینی(ره) بازدید کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ایراف، سید حسن مرتضوی در دیدار با «مولوی عبدالله سرحدی» والی بامیان، با اشاره به برخی گزارش‌های رسانه‌های غربی و صهیونیستی برای ایجاد تنش میان دو کشور گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران ایجاد صلح، ثبات و امنیت در افغانستان است و هیچ‌گونه حرکتی در ایران بر علیه منافع ملت افغانستان و به سود جنگ‌طلبان شکل نگرفته و نمی‌گیرد.

به گفته وی، سیاست راهبردی تهران به نفع مردم افغانستان و علیه طرح‌های جنگ‌طلبانه در این کشور است.

والی بامیان نیز در این دیدار با اشاره به حاکمیت حکومت سرپرست افغانستان در این کشور اظهار داشت: افغانستان خانه مشترک تمام اقوام و مذاهب است و تعصبات قومی و مذهبی در این کشور جایی ندارد.

وی در ادامه افزود: افغانستان نیز خواهان روابط نیک با کشورهای مختلف به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و علاقه وافری به توسعه همکاری‌های دوجانبه وجود دارد.

به گفته حسین توکلی، از مسئولان احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی امام خمینی(ره) در بامیان این بیمارستان با امکانات و تجهیزات به روز طبی مجهز شده و به مدت ۱۰ سال خدمات صحی را رایگان ارائه می دهد و هزینه های آن از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداخت خواهد شد.

گفتنی است که روند احداث شفاخانه ۱۲۰ بستر امام خمینی (ره) در مرکز شهر بامیان با کمک جمهوری اسلامی ایران در دوران نظام قبلی آغاز گردیده بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=2378

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها