چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
کمک به هزاران خانوار آسیب‌دیده از بلایای طبیعی در افغانستان-ایراف

به گزارش ایراف، برنامه جهانی غذا که برای بیش از ۶ دهه، در خط مقدم حمایت از جوامع با کمک‌های غذایی نجات بخش در افغانستان بوده اعلام کرده است که در سال جاری به بیش از 24هزار خانواده آسیب دیده از بلایای طبیعی در این کشور کمک کرده است.

در همین حال، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در روزهای گذشته اعلام کرد که این نهاد تلاش‌های خود را برای کمک به ده‌ها هزار کودک که از سیل‌های اخیر، به‌ویژه در بغلان، بدخشان و غور آسیب دیده‌اند، شدت می‌بخشد.

همچنین سازمان نجات کودکان پیش‌بینی کرده است که حدود ۶.۵ میلیون کودک افغان در سال ۲۰۲۴ با بحران گرسنگی مواجه‌ هستند.

برنامه جهانی غذا گفته است که کودکان بار اصلی کاهش کمک‌ها به افغانستان را تحمل می‌کنند و برای رسیدگی به وضعیت آنان تأمین مالی پایدار حیاتی است.

نهادهای سازمان ملل متحد پیش از این نیز بارها از تأثیرات کاهش کمک‌ها بر روند امداد رسانی در افغانستان، هشدار داده‌ بودند.

بر اساس آمار اوچا، در سال جاری میلادی ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک بشردوستانه دارند، اما آن‌ها تنها می‌توانند به حدود ۱۷ میلیون نفر کمک کنند.

افغانستان به دلیل شرایط اقتصادی با فقر فراگیری روبرو است. بسیاری از نهادهای کمک‌رسان سعی دارند شرایط را بهبود ببخشند، اما تحریم طالبان از سوی جامعه جهانی شرایط اقتصادی را در این کشور بدتر کرده است.

پیشنهاد می شود: لایحه جلوگیری از دسترسی طالبان به کمک‌های مالی آمریکا تصویب شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27269

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها