چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
هیات ترکمنستان برای توافق بر صادرات سنگ مرمر افغانستان راهی هرات شد- ایراف

به گزارش ایراف، این هیئت روز شنبه ۱۵ اردیبهشت از سوی مسئولین محلی هرات، وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست، اداره محلی، سرمایه‌گذاران و تاجران در نقطه‌ صفر مرزی ترکمنستان و افغانستان مورد استقبال گرم قرار گرفت.

بشیرمحمد سیرت، رییس اداره صنعت و تجارت هرات هدف از سفر هیئت بلندپایه ترکمنستان را بحث تجارت، عقد قرارداد سیخ گُل، رشد تجارت بین طرفین، ملاقات و جلسات با مسئولین و فعالان بخش خصوصی و همچنین بازدید از مناطق تجاری و صنعتی افغانستان به خصوص هرات عنوان کردند.

سیرت گفت: در جلسات به بررسی همکاری‌های همه جانبه تجاری و اقتصادی و پیشنهادات طرف افغانستان در مورد تامین مواد ساختمانی به ویژه سنگ مرمر ساختمانی از افعانستان به ترکمنستان پرداختیم.

از سوی دیگر، حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات بیان کرد: قرار است این هیئت، از کارخانه‌های تولیدی سنگ مرمر هرات دیدن نموده و طرفین روی صادرات سنگ مرمر هرات به کشور ترکمنستان تفاهم کنند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان سال گذشته در سفر به ترکمنستان و برگزاری نمایشگاه، راه صادرات صنایع افغانستان را به این کشور باز کرد.

این چندمین هیئت تجاری از کشورهای منطقه است که در هفته‌های اخیر به این کشور سفر کرده‌اند. به نظر می‌رسد که توسعه روابط تجاری بدون مشروعیت دادن به حکومت کنونی افغانستان وارد فاز جدیدی شده است.

پیشنهاد می شود: تاکید مقامات حکومت سرپرست بر ضرورت بازاریابی با هدف افزایش صادرات

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17471

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها