چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
میلیون‌ها نفر در افغانستان با «ناامنی غذایی» مواجه هستند-ایراف

به گزارش ایراف، این سازمان در گزارش تازه‌اش گفته است که از این میان ۲.۹ میلیون نفر با «سطح اضطراری ناامنی غذایی» مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، ۲۳.۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۴ در افغانستان، به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

در همین حال اوچا می‌گوید که ۴ میلیون تن به‌شمول ۳.۲ میلیون کودک در سراسر کشور، دچار سوءتغذیه شدید هستند.

دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفته است که سیل‌های اخیر در برخی از مناطق افغانستان جاری شد که مردم آن محل‌ها پیش از این با گرسنگی دست‌وپنجه نرم می‌کردند و اکنون این سیل‌ها آنان را با «سطح اضطراری ناامنی غذایی» مواجه ساخته است.

در عین حال برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد می‌گوید که اکنون با کمبود بودجه مواجه است و در طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان، به ۱۴.۵ میلیون دلار نیاز دارد.

این در حالی است که جاری‌شدن سیل‌های اخیر در برخی از مناطق کشور جان بیش از ۳۵۰ تن را گرفت و ده‌ها تن دیگر را مجروح ساخت.

از طرف دیگر و بر بنیاد گزارش‌ها، این سیل‌ها زیان‌های مالی را نیز بر مردم وارد کرده است.

قبل از این کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان در گزارشی گفته بود که در سال ۲۰۲۵ میلادی ۵۵۸ هزار افغان به اسکان مجدد نیاز خواهند داشت.

همچنین دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که بیش از سه میلیون کودک کمتر از پنج سال در افغانستان با سوء تغذیه دست و پنجه نرم می‌کنند.

اوچا گفته است که ماهانه ۶۰ نفر که بیشتر آنان کودکان هستند توسط مهمات منفجر ناشده کشته و یا معلوم می‌شوند. همچنین ۱۹ درصد کودکان در افغانستان به کارهای سخت مشغول هستند.

با این همه اوچا بار دیگر تاکید کرده است که ارائه ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان از بدتر شدن خدمات بهداشتی جلوگیری کرده و برای حفظ ثبات اقتصادی این کشور «حیاتی» است.

پیش از این اوچا از سوءتغذیه بیش از ۳ میلیون کودک در افغانستان خبرداد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23737

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها