دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مسدود شدن بزرگراه سالنگ

سخنگوی وزارت فواید عامه دولت سرپرست افغانستان از بسته شدن بزرگراه سالنگ به روی تردد برای سومین روز متوالی خبر داد.

به گزارش ایراف، «محمد اشرف حق‌شناس»، امروز با انتشار اطلاعیه‌ای تأکید کرد که بر اثر بارش برف، طوفان و محدودیت دید افقی، بزرگراه سالنگ‌، در سومین روز متوالی به روی عبور و مرور وسایل نقلیه مسدود است.

به گفته وی، ارتفاع برف در مناطق مختلف متفاوت است، سالنگ جنوبی، تونل و شمالی از یک متر شروع می‌شود و در مناطق نزدیک به تونل تا بیش از دو متر رسیده است. وی تصریح کرد که تا کنون ۱۶ واقعه سقوط بهمن در این مسیر گزارش شده است.

به گفته این مقام وزارت فواید عامه دولت سرپرست، پاک‌سازی بعضی مناطق (داخل تونل) توسط کارکنان و تجهیزات ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها با استفاده از فرصت توقف بارش ادامه دارد.

وی همچنین تصریح کرد که بارش برف و وزش طوفان شدید در سومین روز پیاپی ادامه دارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها این وضعیت تا پایان امروز ادامه دارد و به همین علت، این مسیر به روی عبور و مرور وسایل نقلیه مسافربری و باربری (سبک و سنگین) مسدود است.

دوشنبه، ۷ اسفند هم اعلام شد که بزرگراه سالنگ در نتیجه بارش برف بسته شد.

حق‌شناس افزود، «مولوی عبدالحلیم آقا»، رئیس اداره حفظ و مراقبت سالنگ‌های وزارت فواید عامه و تیم‌های عملیاتی آن ریاست آماده هستند، هر زمان زمینه مساعد شود، پاک‌سازی کامل بزرگراه سالنگ را آغاز کنند.

وی در پایان از شهروندان افغان خواست که تا زمان باز شدن این بزرگراه از سفر به سمت بزرگراه سالنگ خودداری کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8136

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها