چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
۶۰ هزار تن نفت دریای آمو به ۳۳ میلیون دلار فروخته شد

به گزارش ایراف، در حضور شهاب الدین دلاور، وزیر معادن و نفت طالبان از حوزه نفت دریای آمو به تعداد ۶۰ هزار تن نفت خام به ارزش ۳۳ میلیون دلار از طریق داوطلبی آزاد به فروش رسید.

پیش از این شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن و نفت در یک برنامه داوطلبی گفت که افغانستان برای اولین بار پس از روی کار آمدن طالبان به یکی از کشورهای استخراج کننده و تولیدکننده نفت مبدل شده است.

دلاور این گفته‌ها را در یک برنامه داوطلبی فروش نفت خام در کابل مطرح کرده بود.

این گفته‌ها در حالی است که هم اکنون ۲۴ چاه نفتی در ساحه قشقری سرپل فعال است که روزانه از این چاه‌ها ۱۳۵۰ تن نفت خام استخراج می‌شود.

قرارداد استخراج ۶۰ هزار تن نفت خام قشقری به یک شرکت داخلی واگذار شده است.

وزارت معادن و نفت از واگذاری قرارداد استخراج ۶۰هزار تن نفت خام قشقری به ارزش بیش از ۳۰ میلیون دلار به یک شرکت داخلی خبر داده است.

این وزارت امروز ( سه‌شنبه، ۸ خرداد) استخراج این مقدار نفت را به رقابت گذاشته بود که یک شرکت داخلی از میان ۱۸ شرکت برنده این کار شده است.

پیش از این حکومت سرپرست افغانستان ادعا کرده بود که در سال ۱۴۰۲ از ۶ حلقه چاه نفت جدید حوزه نفتی آمو استخراج آغاز شده است.

افغانستان همچنین دارای ذخایر نفت و گاز است که بیشتر آن در شمال کشور واقع شده است. با استخراج منابع نفت افغانستان شاید این کشور بتواند در بازارهای جهانی نفت نیز ورود کند.

در این رابطه مطالعه دلاور: افغانستان به تولید کنننده نفت تبدیل شده است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22184

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها