چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
طالبان در تلاش برای برگزاری نمایشگاه‌ اقتصادی در آسیای میانه و روسیه-نمایشگاه‌های بزرگ تولیدات افغانستان، در ازبکستان، روسیه و قزاقستان_ایراف

به گزارش ایراف، مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت که بازار‌های آسیای میانه و روسیه یکی از با ثبات‌ترین بازار‌ها برای کالاهای افغانستان است از این رو تلاش می‌کنند تا نمایشگاه‌ را در این کشور‌ها برگزار کنند.

وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان اعلام کرد که در آینده نزدیک نمایشگاه‌های بزرگ تولیدات افغانستان، در ازبکستان، روسیه و قزاقستان برگزار خواهد شد.

نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارتخانه افزود که کار بازاریابی برای تولیدات داخلی در بازار‌های جهانی را افزایش داده و بازار‌های آسیای میانه و روسیه یکی از با ثبات ترین بازار‌ها برای کالاهای کشور محسوب می‌شوند.

در همین حال؛ اتاق تجارت و سرمایه گذاری طالبان می‌گوید: در این شکی نیست که بازار‌های آسیای میانه و روسیه برای کالاهای صادراتی کشور بهترین بازار‌هاست، اما حکومت سرپرست افغانستان باید زمینه‌ صادرات بیشتر کالا را در این بازارها فراهم کرده ومشکلات را نیز حل کنند.

آگاهان اقتصادی بر این باورند که بازاریابی برای تولیدات افغانستان در بازار‌های جهانی یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های نهادهای مربوط در بدنه دولت است تا تجارت افغانستان با کشورها رونق یابد.

افغانستان در حال حاضر روابط خوب تجارتی با کشورهای آسیای میانه دارد و هرگاه این روابط گسترش یابد کالاهای بیشتری از افغانستان صادر خواهد شد.

پیشنهاد می شود: حضور ۵۰ تاجر و سرمایه‌گذار افغانستانی در نمایشگاه ایران هلث

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22043

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها