دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نخستین نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و تاجیکستان برگزار شد- ایراف

نخستین دور نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و تاجیکستان به میزبانی تهران برگزار شد.

به گزارش ایراف، نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان با حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، شایسته سعیدمرادزاده معاون وزیر حمل‌ونق تاجیکستان، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و فیروز محموداف رئیس اداره کل روابط بین الملل وزارت حمل‌ونقل تاجیکستان، نمایندگان وزارت امور خارجه و انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی ایران برگزار شد.

در این نشست راهکارهای توسعه همکاری های حمل و نقلی و رفع مشکلات تردد ناوگان ترانزیتی طرفین به قلمرو دو کشور بررسی شد و موارد مختلفی در این راستا مورد گفت وگو قرار گرفت.

قرار است هیئت تاجیکستانی در مدت حضور خود در ایران، پس از ملاقات با صفایی، معا‌ون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان بنادر و دریانوردی ایران در خصوص همکاری ترانزیتی دو کشور ملاقات و با سفر به بندر چابهار از ظرفیت‌های این بندر بازدید کنند.

پروژه ترانزیتی و خط راه آهن از چابهار به افغانستان مورد توجه کشورهای منطقه قرار گرفته است. این خط راه آهن در ادامه منجر به وصل شدن چین به اروپا خواهد شد.

دولت ایران سعی دارد از کریدورهای مختلف برای حضور پر رنگ در خطوط ترانزیتی استفاده لازم را ببرد.

پیشنهاد می شود: ارائه طرح تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان به سازمان پیمان امنیت جمعی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15276

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها