چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
حضور هیأت طالبان در مجمع بین‌المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام

به گزارش ایراف، نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان به دعوت رستم مینیخانوف، رئیس جمهور تاتارستان جهت شرکت در پانزدهمین مجمع بین‌المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام به «کازان» سفر کرد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان و هیئت همراه در حاشیه نشست کازان با رئیس جمهور تاتارستان، معاون وزیر فدراسیون روسیه و وزیر صنعت و تجارت تاتارستان دیدار کردند.

دو طرف دراین دیدار در مورد تجارت دو جانبه، ایجاد خانه تجارت روسیه در افغانستان، سفر رئیس جمهور تاتارستان به کابل، سرمایه‌گذاری در تولید برق، انتقال آب، معادن، همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی و گام‌های عملی درخصوص ترانزیت اموال صادراتی روسیه به افغانستان و به آسیای جنوبی از مسیر ترانزیتی ولگا بحث‌ و گفتگو کردند.

پانزدهمین مجمع بین‌المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام از 25 تا 30 اردیبهشت/15 تا 20 می در کازان تاتارستان برگزار می‌شود.

نورالدین عزیزی قبل از سفر به جمهوری تاتارستان و شرکت در پانزدهمین نشست بین‌المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام با تاجران ملی نفت و گاز افغانستان به گفتگو پرداخته بود.

در این ملاقات در مورد سرمایه‌گذاری در ایجاد پالایشگاه بحث صورت گرفته بود. قرار است در ایجاد پالایشگاه تاجران افغان 120میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنند.

پیش از این حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرده بود که در سال ۱۴۰۲ از ۶ حلقه چاه نفت جدید حوزه نفتی آمو استخراج آغاز شده است.

افغانستان همچنین دارای ذخایر نفتی است که بیشتر آن در شمال کشور واقع شده است. با استخراج از منابع افغانستان شاید این کشور بتواند در بازارهای جهانی نفت نیز ورود کند.

در این رابطه مطالعه روسیه از طالبان برای شرکت در نشست کازان دعوت کرد پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19922

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها