دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
روسیه از طالبان برای شرکت در نشست کازان دعوت کرد

سفیر روسیه در کابل در دیدار روز با عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست از او برای حضور در نشست بین المللی در کازان تاتارستان دعوت کرد. این دعوت درحالی صورت گرفت که سفیر روسیه در کابل، خواهان گسترش روابط همه جانبه با افغانستان شد.

به گزارش ایراف، در این دیدار «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل ضمن بیان اینکه خواهان گسترش روابط دو جانبه است از اعلام آمادگی همه جانبه روسیه با افغانستان خبر داد.

ژیرنوف افزود: این همکاری ها علاوه بر آنکه به بهبود و تقویت اقتصاد در افغانستان کمک می کند، بستر ثبات منطقه ای را نیز فراهم می کند.

این درحالی است که منطقه در ماه های اخیر شاهد گسترش تهدیدهای امنیتی و حملات تروریستی است، که نگرانی های منطقه ای را برانگیخته است.

سفیر روسیه در کابل همچنین در این دیدار از معاون سیاسی نخست وزیر افغانستان دعوت کرد تا در نشست بین المللی که در کازان تاتارستان برگزار می شود، حضور پیدا کند.

این دعوت درحالی است که طالبان همواره مطرح کرده اند که باید از این گروه در نشست های بین المللی دعوت شود.

در آخرین مورد عبدالقهار بلخی، به نمایندگی از حکومت سرپرست در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در گامبیا برگزار شده بود، حضور پیدا کرد.

طبق خبرنامه ارگ در رابطه با این دیدار، معاون سیاسی نخست وزیر در ملاقات مطرح کرد که روابط کابل و مسکو مهم و دوستانه است. او همچنین خواستار حضور سرمایه گذاران روسی در افغانستان شد.

یکی از تلاش های حکومت سرپرست در نزدیک به سه سال گذشته، جذب سرمایه گذاران ملی و خارجی در افغانستان است. حکومت سرپرست با رویکرد اقتصادمحور خود در سیاست خارجی در پی آن است تا از این طریق بر مشکلات اقتصادی کشور غلبه و به دور از ملاحظات سیاسی به تعامل دیپلماتیک خود با کشورهای همسایه و منطقه بپردازد.

به طوری که عبدالطیف نظری، معاون فنی وزارت اقتصاد افغانستان در همین رابطه در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد که سیاست ما دور نگه داشتن مسائل سیاسی از مسائل اقتصادی و تجارتی است.

درباره ی مسکو: در حال بررسی حذف طالبان از فهرست گروه های تروریستی هستیم بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17789

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها