شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
جابجایی بیش از ۸۰ هزار تن کالا از طریق راه آهن

اداره راه آهن افغانستان اعلام کرده در یک هفته گذشته بیش از ۸۰ هزار متریک تن کالا از طریق خطوط آهن، صادر و وارد این کشور شده است.

به گزارش ایراف، اداره راه آهن افغانستان اعلام کرد که از ۱۸ تا ۲۴ اسفند، ۸۰ هزار و ۹۵۰ متریک تن کالا از خطوط آهن صادر و وارد این کشور شده است.

این کالاها از طریق خطوط آهن بندر حیرتان، آقینه و تورغندی منتقل شده است.

از این میان تنها ۸۶۹ تن آن صادراتی بوده است.

مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان گفته‌اند که در هفته گذشته ۸۶۹ تن اموال تجاری ترانزیت صادر شده است.

بیشتر اموال صادراتی شامل میوه خشک و آب انار بوده است.

براساس گفته‌های حکومت سرپرست افغانستان، بخش زیاد انتقالات انجام شده از طریق خطوط آهن حیرتان، تورغندی و آقینه در یک هفته اخیر واردات مواد نفتی و غیرنفتی بوده است.

بر مبنای آمارهای ارائه شده از سوی اداره راه آهن افغانستان، ۷۰ هزار و ۳۲۹ تُن کالا از طریق راه آهن حیرتان، چهار هزار و ۹۴ تن از طریق راه آهن آقینه و شش هزار و ۵۲۷ تن نیز از طریق راه آهن تورغندی منتقل شده است.

در خبرنامه این اداره درباره کشورهای صادرکننده و واردکننده کالاهای فوق توضیحی داده نشده است، اما اداره آمار و اطلاعات افغانستان پیش از این گفته بود که بیشتر دادوستد افغانستان با کشورهای پاکستان، هند و امارات متحده عربی بوده است.

پیش از این نیز وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان گفته بود که در سال ٢٠٢٣ به ارزش بیش از یک میلیارد دالر کالا از آسیای میانه به افغانستان وارد شده است.

در این رابطه مطالعه واردات 1.4 میلیارد دلار کالا از آسیای مرکزی به  افغانستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=10354

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها