چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ترکیه خواستار سرمایه‌گذاری در معادن

به گزارش ایراف، ترکیه از کشورهای منطقه است که در ماه‌های اخیر هیئت‌های مختلف‌ اقتصادی را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان فرستاده است.

به تازگی شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران کشور ترکیه در دیدار با عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست‌وزیر طالبان گفتند، آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله استخراج معادن و زیرساخت‌ها در افغانستان‌ هستند.

این تاجران افزودند: تلاش‌های دولت سرپرست افغانستان در زمینه‌ توسعه بخش‌های اقتصادی و حمایت از تاجران و سرمایه‌گذاران سبب تشویق تاجران خارجی به سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است.

در همین حال عبدالسلام حنفی در این دیدار گفت: دولت سرپرست افغانستان از تمامی سرمایه‌گذاران در کشور حمایت کرده و سهولت‌های لازم را برای تاجران فراهم خواهد کرد.

پیش از این نیز ترکیه خبر داده بود که درپروژه تولید برق بادی افغانستان سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در قرارداد منعقده میان حکومت سرپرست افغانستان و ترکیه آمده است که ۲۰۰ مگاوات برق بادی باید تولید شود و تا دو سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

افغانستان بهشت سرمایه‌گذاری است و کشورهای مختلف سعی دارند گوی سرمایه‌گذاری در این کشور را بدست بگیرند. ترکیه از کشورهایی است که در چند ماه اخیر قراردادهای مختلفی با دولت سرپرست افغانستان منعقد کرده است.

در این رابطه مطالعه سرمایه گذاری ترکیه در نیروگاه های بادی افغانستان+ویدیو پیشنهاد می شود.

درباره ی سرمایه گذاری ترکیه درمعادن افغانستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19195

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها