دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
تداوم بسته ماندن گذرگاه تورخم

گذرگاه مرزی تورخم برای چهارمین روز متوالی بر روی مسافران و کامیون های باربری بسته است این درحالی است که مقامات پاکستانی از احتمال بازگشایی این گذرگاه  در یک روز آینده خبر می دهند.

به گزارش ایراف، گذرگاه مرزی تورخم که یکی از مسیرهای پررفت و آمد است در چهارمین روز خود برای تردد افراد و کامیون های باربری بسته مانده است.

مقامات پاکستانی علت مسدود شدن این گذرگاه را  انتقال بخش کنترل پاسپورت و دیگر خدمات مهاجرتی به ساختمان جدید عنوان کردند. به طوری که یکی از مسئولان این بخش گفته است که «سه روز شده که گذرگاه بسته است. اما تلاش های شبانه روزی ادامه دارد تا هرچه زودتر سیستم های الکترونیکی در ساختمان جدید جا به جا شود. با آنکه تلاش های جدی ما برای تنظیم سیستم ها ادامه دارد اما یک روز دیگر برای انتقال و نصب سیستم مهاجرتی در ساختمان جدید ضروری است».

همچنین شماری از شهروندان این از بسته ماندن این گذرگاه شکایت دارند چراکه بسته ماندن این گذرگاه چالش هایی را برای شهروندان افغانستان به ویژه افرادی که برای مسائل پزشکی به پاکستان می روند، ایجاد کرده است. در همین راستا آنها از دولت پاکستان خواسته اند که هرچه زودتر این مشکل رفع شود.

علاوه بر شهروندان افغانستان، شماری از رانندگان کامیون در نزدیکی این گذرگاه از دولت پاکستان برای بسته ماندن این منطقه انتقاد دارند.

این گذرگاه هرازگاهی به روی رفت و آمد با دلایل مختلف بسته می شود.به طوری که ماه گذشته میلادی گذرگاه تورخم به روی بیماران بدون ویزا بسته شد. به گفته مقام های محلی طالبان در ولایت ننگرهار در آن زمان، پاکستان مرزهای خود را به روی بیمارانی که پاسپورت و ویزا ندارند، بسته بود. این درحالی است که پیش از این نیز اقدام صورت گرفته بود.

در اقدامی مشابه در ژانویه امسال، پاکستان همچنین این گذرگاه را برروی رانندگان کامیون های باربری 11 روز بسته نگه داشت. اقدامی که مقامات پاکستانی آن را به علت عدم ویزا و پاسپورت رانندگان افغان عنوان کرده بودند.

گذرگاه تورخم یکی از گذرگاه های مهم بین افغانستان و پاکستان است که هرازگاهی به علت های مختلف بر روی تردد شهروندان و رانندگان بسته می ماند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20465

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها