چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024

به گزارش ایراف، مجتبی فردوسی‌پور با تاکید بر گسترش مناسبات اقتصادی ایران با افغانستان تاکید کرد: در قالب سیاست همسایگی در دولت سیزدهم قرار شد، علاوه بر انجام کارهای مربوط به مهاجرین، با سرمایه گذاری تعامل منطقه‌ای انجام شود.

رئیس گروه مطالعات غرب آسیا و امور بین‌الملل وزارت خارجه ادامه داد که افغانستان دارای دو مولفه اساسی دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی و انرژی است که اگر خط ریلی شرق به غرب ایجاد شود، نقش خراسان جنوبی در این زمینه پر رنگ خواهد بود.

او با اشاره به اینکه زمینه‌های همکاری بین ایران و افغانستان با توجه به ظرفیت‌های موجود زیاد است، گفت: ایران و افغانستان باید از تجربیات هم در بخش معدن استفاده کنند و به اعتقاد من برقراری ارتباط با افغانستان می‌تواند گسترش یابد.

به گفته فردوسی‌پور مشکلات موجود در ارتباط با افغانستان ناشی از ضعف در زیر ساخت‌ها در این کشور است، اما این مانع از شناخت ظرفیت‌های استان‌ فراه نیست و در قالب توافق‌های مشترک بین خراسان جنوبی و فراه که دولت مرکزی آنها را قبول داشته باشد شناخت ظرفیت‌ها امکان پذیر می‌شود. کشاورزی در افغانستان سنتی است و اگر ایران پروژه‌ای مشترک با افغانستان را آغاز کند بدون شک دو کشور سود خواهند کرد. همچنین کشاورزی سنتی افغانستان ارتقا پیدا می‌کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22682

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها