مقام‌های دولت پیشین مفسد بوده

حکومت سرپرست افغانستان از دیدار و گفت‌وگوی معاون سیاسی نخست‌وزیر با برخی نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا خبر داد.

به گزارش ایراف، ارگ در اعلامیه ای که امروز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین منتشر شده اعلام کرده است که مولوی عبدالکبیر؛  با برخی نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در بیاینه ارگ آمده که در این دیدار نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم آلمان، انگلیس، بلژیک، سوئد، اتریش، ترکیه، نروژ و امارات متحده عربی، پیشنهادات و نظریات افغان‌های مقیم کشورهای خود را با او شریک ساخته‌اند.

در این دیدار خوشحال روهی به نمایندگی از دیگران گفته که آنان در خارج اتحادیه‌هایی دارند و از شمار زیادی از افغان‌ها نمایندگی می‌کنند.

‏وی همچنین گفته که افغان‌های مقیم خارج توانایی‌های زیاد علمی و اقتصادی دارند و از حکومت سرپرست افغانستان خواسته که از آنان در آبادی کشور استفاده کند.

روهی ضمن تاکید بر امنیت افغانستان، گفت که هیچ کسی در منطقه و جهان طرفدار جنگ نیست.

وی افزود حکومت سرپرست افغانستان باید کابینه خود را از سرپرستی خارج کرده و یک دولت دائمی را ایجاد نماید.

نماینده اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا همچنین خواهان بازگشایی مدارس و کار زنان شد.

‏آنان همچنین گفته‌اند که تصویر واقعی افغانستان را به جامعه افغان‌های مقیم اروپا خواهند رساند.

زرکی ملیار؛ عضو دیگر هیات افغان‌های مقیم اروپا نیز خواهان بازگشایی مدارس و کار زنان شد و گفت که باید اجازه کار و تحصیل برای زنان داده شود.

این هیات اطمینان داد که موضع حکومت سرپرست افغانستان را به افغان‌های مقیم اروپا خواهد رساند.

پیشنهاد:   داعش مسئولیت حمله و انفجار غرب کابل را بر عهده گرفت

در همین حال، مولوی عبدالکبیر ضمن قدردانی از آنان خواست که وضعیت افغانستان را از نزدیک ببینند و تاثیرات مثبت را از آن دریافت نمایند.

وی  گفت که اکثر نیروهای پیشین از کشور رفته، آنان‌ که در کشور باقی‌مانده‌اند در پلیس و ارتش خدمت می‌کنند و علیه هیچ کسی تهدیدی نیست.

عبدالکبیر از مقام‌های پیشین به عنوان مقامات مفسد یاد کرده و گفته که هیچ‌کس خواهان برگشت آنان به کشور نیست.

مولوی عبدالکبیر گفته که در دو دهه گذشته تخم نفاق در کشور کاشته شده بود و با روی‌کار آمدن دولت سرپرست، نفاق از بین رفته است.

در این رابطه مطالعه عبدالکبیر: با تحکیم امنیت در افغانستان زمینه خوبی برای فعالیت های خیریه و سرمایه گذاری فراهم است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=14143

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *