نقشه راه ایران در سند هوش مصنوعی تدوین شد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی ایران گفت: نقشه راه کشورمان در سند هوش مصنوعی تدوین شده و یکی از مترقی‌ترین و بهترین سندهای علمی است.

به گزارش ایراف؛ «بهروز مینایی» افزود: ما برای تعامل با جهان و رسیدن به جایگاه مطلوب نیاز داریم که اصلاحاتی را در حوزه‌های مختلف انجام دهیم. ضروری است تغییراتی در سرفصل‌های دروس ایجاد و رشته‌های جدیدی در این راستا راه‌اندازی کنیم و این تغییرات در برخی دانشگاه‌ها آغاز شده و به زودی به دانشگاه‌های دیگر ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، نقشه راه وزارت علوم در حوزه هوش مصنوعی نیز در حال تدوین است و اهداف و راهبردهای آن تنظیم شده و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

مینایی تصریح کرد: ما باید یک هوش مصنوعی عمومی در سطح دانشگاه‌ها برای آشنایی با قابلیت‌های آن داشته باشیم و لازم به ذکر است که تدوین سرفصل‌های دروس آن انجام شده و رشته‌های مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی می‌توانند اخذ کنند.

وی افزود: از پروژه‌های اصلی ستاد، تهیه دستیارهای هوش مصنوعی در حوزه علوم انسانی، پژوهش و آموزش، تهیه هوش مصنوعی مولد و هوش مصنوعی توضیح‌پذیر و ارتباط هوش مصنوعی با اخلاق است که در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=9600

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها