چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
مجوز پرواز خلبانان هواپیمای واژگون شده در بدخشان باطل شد

حدود ۱۰ روز پس از سقوط هواپیمای روسی فالکون ۱۰ در کوه‌های بدخشان افغانستان، مجوز پرواز خلبانان این هواپیما باطل شد.

بنا بر گزارش ایراف، آژانس حمل‌ونقل هوایی روسیه اعلام کرده گواهینامه‌های خلبانی دیمیتری بلیاکوف و آرکادی گراچف؛ خلبانان هواپیمای واژگون شده در بدخشان افغانستان به‌دلیل ارائه اطلاعات نادرست به این آژانس لغو شده است.

منابعی در وزارت حمل‌ونقل هوایی روسیه به نشریه روسی ایزوستا گفته‌اند که هر دو خلبان مدارکی را جعل کرده‌اند که نشان می‌دهد آنان هدایت فالکون ۱۰ را در مرکز آموزشی بین‌المللی ایمنی پرواز ایالات متحده آموزش دیده‌اند.

از سوی دیگر، این وزارت گفته است که بررسی‌های آن ثابت می‌کند که این هواپیما پیش از پرواز مورد بررسی فنی قرار نگرفته بود و خلبانان به‌طور غیرقانونی گواهی صلاحیت پرواز این نوع از هواپیما را دریافت کرده بودند.

این در حالی است که هواپیمای فالکون ۱۰ روسیه با شش سرنشین روز یک‌شنبه، ۱ بهمن، در کوه‌های ولسوالی کوف‌آب بدخشان سقوط کرد.

در آن رویداد هوایی، دو شهروند روسیه، یک کارآفرین اهل ولگودنسک و همسرش جان باختند و طالبان باقی سرنشینان را پس از یک شبانه‌روز پیدا و به کابل منتقل کردند.

خلبانان روسی هواپیما که چند روز پیش به مسکو رفتند، گفتند که هواپیمای‌شان سقوط نکرده است، بلکه بر فراز یک کوه فرود اضطراری داشته‌اند.

این هواپیما پروازش را از تایلند آغاز کرده بود و از طریق هند، افغانستان و ازبکستان عازم روسیه بود.

درباره سقوط هواپیما روسی در ولایت بدخشان بیشتر بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3265

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها