دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
افغانستان با ثبات و با حکومت فراگیر

سازمان همکاری اسلامی در پایان پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو تحت عنوان تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار، در قطعنامه ای که در پایان این نشست دو روزه منتشر شد گفت که از افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و فراگیر حمایت می کند.

به گزارش ایراف، در قطعنامه صادر شده از سوی  سازمان همکاری اسلامی منتشر شد، آمده است که این سازمان بر تشکیل دولتی فراگیر که در آن همه اقوام افغانستان حضور و سهم داشته باشند، تاکید و این درخواست کشورهای عضو این سازمان از حکومت سرپرست است.

 این قطعنامه همچنین احترام به حقوق بشر به ویژه حق تحصیل و کار زنان را مورد تاکید قرار دارد و خواستار ارتباط گیری کشورهای جهان در این مورد با حکومت سرپرست شده است.

پیش از این نیز در جریان این نشست، سازمان همکاری اسلامی در خبرنامه ای اعلام کرد که به همکاری با طالبان در چهارچوب رویکرد بشردوستانه ادامه می دهد.

 همچنین، در این خبرنامه آمده که دبیرکل این سازمان از کشورهای عضو خواسته است از طریق صندوق امانت بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی است، به افغانستان کمک کنند.

عبدالقهار بلخی به نمایندگی از افغانستان در این نشست حضور داشت. او در این رابطه گفته بود که به همراه هیئتی به نمایندگی از حکومت سرپرست افغانستان در این نسشت حضور می یابد و با مقامات عالی این سازمان و کشورهای عضو آن در مورد روابط دو جانبه گفت و گو خواهد کرد.

حکومت سرپرست همواره در تلاش است تا در نشست های مختلف بین المللی به نمایندگی از افغانستان شرکت کنند.

این تلاش های در راستای گسترش و تعامل دیپلماتیک این حکومت با جهان است. از زمان تشکیل حکومت سرپرست در سال 2021 تاکنون، عل رغم تعاملات دیپلماتیک کشورها و سازمان های مختلف بین المللی تاکنون هیچ کشوری حکومت سرپرست را به رسمیت نشناخته است.

در این رابطه مطالعه سازمان همکاری اسلامی: به تعامل با طالبان در چهارچوب مواضع بشر دوستانه ادامه می دهیم پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17865

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها