دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

آخرین خبرها درباره زمان آغاز توزیع شناسنامه الکترونیک افغانستان در ایران

به گزارش ایراف؛ رافع در این باره گفته است که متقاضیان باید شناسنامه کاغذی و مدارک قانونی اقامت در ایران را داشته باشد.

او ادامه داد: برای کسانی که در ایران متولد شده‌اند و شناسنامه کاغذی ندارند نیز بخش مشخصی در سفارت افغانستان راه‌اندازی می‌شود.

رافع تاکید کرد: این اداره، در حال کارهای ابتدایی از جمله جذب کارمند در این بخش است که بعد از تفاهم وزارت خارجه طالبان، این کارمندان به زودی برای خدمت به مردم افغانستان به تهران اعزام خواهند شد.

سخنگوی اداره ملی آمار و اطلاعات طالبان افزود: بعد از ایجاد مرکز شناسنامه الکترونیکی در ایران، در کشورهای همسایه و منطقه از جمله ترکیه و پاکستان نیز این روند آغاز خواهد شد.

او گفت: همانطور که قبلا در امارات متحده عربی مراکز توزیع شناسنامه الکترونیکی ایجاد شده و مشکل شهروندان افغانستان در آنجا حل شد.

این درحالی است که اداره آمار و اطلاعات طالبان در روزهای گذشته اعلام کرد که به زودی مراکز توزیع شناسنامه‌ الکترونیک افغانستان در ایران و چند کشور دیگر  راه اندازی می شود.

خبرگزاری باختر که از سوی طالبان اداره می‌شود به نقل از محمد حلیم رفیع، سخنگوی این اداره بدون آنکه زمان مشخصی را اعلام کند، نوشته است که این مراکز به زودی به منظور حل مشکلات مهاجرین افغان فعال خواهند شد.

به گفته او در حال حاضر در افغانستان ۷۸ مرکز فعال توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی وجود دارد که روزانه حدود ۱۱ هزار شناسنامه  توزیع می‌کنند.

این در حالی است که برخی مهاجرین افغان در ایران و پاکستان می‌گویند که به دلیل نداشتن شناسنامه الکترونیکی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

پیشنهاد:   بحران مهاجرت و قدرت‌گیری راست افراطی؛ موضع اروپا در نشست دوحه چیست؟

روز گذشته نیز سفارت افغانستان در تهران نیز با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به اتباع افغانستانی ساکن ایران گفته بود که روند توزیع شناسنامه الکترونیکی هنوز آغاز نشده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29967

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *