پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، نیویورک تایمز گزارش داده است که، رایان وسلی روث، مرد 58 ساله ای که روز یکشنبه در ارتباط با آنچه اف بی آی به عنوان تلاش برای ترور دونالد ترامپ دستگیر کرده است، قصد داشته نظامیان افغان را به جنگ اوکراین بفرستد.

این روزنامه نوشته است که او پس از حمله روسیه به اوکراین، به این کشور سفر کرده است و قصد داشته تا سربازان افغان را برای جنگ در آنجا استخدام کند.

او که از حامیان اوکراین در جنگ با روسیه است و هیچ تجربه نظامی ندارد به نیویورک تایمز گفته که ازمیان سربازان افغان که از دست طالبان فرار کرده اند، به دنبال استخدام برای جنگ اوکراین بوده است.

او گفته که قصد داشته این نظامیان را به صورت غیرقانونی از پاکستان و ایران به اوکراین منتقل کند. او همچنین گفته است که ده ها نفر در این مورد علاقه نشان داده اند.

این مظنون همچنین افزوده است که در این مورد از پاکستان پاسپورت می خریم.چون این کشور فاسد است.

نیویورک تایمز در این گزارش آورده است که مشخص نیست که آیا آقای روث این کار را دنبال کرده است یا خیر اما یکی از سربازان افغان گفته است که با او تماس گرفته شده است.

گفتنی است او در ماه ژوئیه سال 2022 در فیسبوک نوشته است که سربازان لطفا با من تماس نگیرید. ما در تلاش هستیم تا اوکراین سربازان افغان را جذب کند و امیدواریم در ماه های آینده پاسخ هایی داشته باشیم. لطفا صبور باشید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35452

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *