دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
روزنامه دان نیوز پاکستان: اخراج اجباری مهاجرین راه‌حل نیست-سازمان ملل: نزدیک به ۱۱ میلیون شهروند افغانستان در داخل و خارج این کشور آواره هستند-ایراف

به گزارش ایراف؛ در آستانه روز جهانی پناهنده روزنامه دان نیوز پاکستان نوشت: یافتن راه‌حل‌های بلندمدت برای تقلا مهاجران، مانند پایان دادن به درگیری‌ها برای تسهیل بازگشت امن و اطمینان از وجود فرصت‌هایی برای شکوفایی بعد از بازگشت، از ملزومات بازگشت مهاجرین است و این امر مستلزم همکاری بین المللی و تامین منابع مورد نیاز کشورهای میزبان برای حمایت از این جمعیت آسیب پذیر است.

این روزنامه نقش سازمان‌هایی مانند کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل را در تسهیل این فرآیند بسیار مهم دانست.

تاکید گوترش بر همبستگی جهانی برحمایت از پناهندگان

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی پناهنده بر نیاز فوری به همبستگی جهانی برای حمایت از پناهندگان تاکید کرد.

او همچنین بر اهمیت امنیت و توانایی بازسازی زندگی با عزت برای پناهجویان تاکید کرد.

گوترش گفت: پناهندگان اکنون بیش از هر زمان دیگری به همبستگی ما نیاز دارند. همبستگی به معنای باز نگه داشتن درهای ما، تجلیل از نقاط قوت و دستاوردهای آنها و تأمل در چالش‌هایی است که با آن روبرو هستند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: در روز جهانی پناهندگان، بیایید مسئولیت جمعی جهان در کمک و استقبال از پناهندگان، حمایت از حقوق انسانی آنها – از جمله حق پناهندگی – و در نهایت حل و فصل منازعات را تایید کنیم تا کسانی که مجبور به ترک جوامع خود هستند بتوانند به خانه بازگردند.

عزم پاکستان بر اخراج پناهجویان افغانستان

این درحالی است که پاکستان سال گذشته با اجرای مرحله اول اخراج مهاجران افغانستانی از این کشور که در ماه نوامبر سال گذشته آغاز شد، بیش از نیم میلیون مهاجر افغان به کشورشان برگردانده شدند.

رسانه‌های پاکستان به نقل از رفعت خان، سخنگوی وزارت کشور پاکستان گزارش داده‌اند که تمام ترتیبات بازگرداندن نهایی شده است که از جمله شامل بازگشت داوطلبانه و همچنین اخراج پناهندگان بدون مدارک قانونی است.

رسانه‌های پاکستان در ماه‌های گذشته گزارش داده‌اند که با آغاز فاز دوم اخراج اجباری مهاجران و پناهجویان فاقد مدرک افغان از پاکستان از ۱۵ آوریل/اپریل «حدود یک میلیون» نفر به‌صورت «داوطلبانه و اجباری» به افغانستان بازگردانده خواهند شد.

به گزارش روزنامه «اکسپرس تربیون»، در مرحله دوم اخراج مهاجران افغان «انتظار می‌رود که حدود یک میلیون افغان از جمله دارندگان کارت‌های اقامتی ای‌سی‌سی به افغانستان برگردانده شوند.»

در همین حال، وزارت امور مهاجران طالبان از بازگشت «اجباری» ۱۰ خانواده مهاجر، شامل «۵۳ تن» خبر داده است که روز دوشنبه (۲۷ حمل/فروردین) از گذرگاه تورخم وارد افغانستان شده‌اند.

پیشنهاد می شود: ریچارد بنت از دولت‌ها خواست روند اسکان مجدد افغان‌های آسیب‌پذیر را تسریع کنند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25543

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها