چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
کمک فوری به سیل‌زدگان افغانستان

به گزارش ایراف؛ سازمان بهداشت جهانی با انتشار گزارشی از وضعیت سیلاب‌های اخیر در افغانستان برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیل در این کشور، درخواست کمک فوری کرد.

این سازمان می‌گوید که وضعیت ولایت‌های آسیب‌دیده از سیل «بحرانی» است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در گزارشی گفت: «وضعیت در ولایت‌های متاثر از سیل در شمال، شمال‌شرق و غرب افغانستان همچنان بحرانی است و به بسیج فوری منابع اضافی برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه نیاز دارد.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید در پی جاری شدن سیل در ولایت‌های بغلان، بدخشان و تخار بیش از ۶۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند و 7 هزار و ۸۰۰ خانه تخریب و بیش از 5 هزار خانواده آواره شده‌اند.

این سازمان افزود: جاری شدن سیل در هفدهم و هیجدهم ماه ثور امسال ۱۰ شهرستان در ولایت غور و هشت شهرستان در ولایت فاریاب را تحت تاثیر قرار داده است.

براساس گزارشی که این سازمان منتشر کرده است ۱۲۰ نفر در پی این سیلاب‌ها در غور و فاریاب جان باخته و صدها نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که سازمان بهداشت جهانی برای رسیدگی به وضعیت سلامت آسیب‌دیدگان سیل‌های اخیر در بدخشان گروه‌های سیار را در شهرستان تشکان این ولایت مستقر کرده است.

در هفته‌های گذشته بارش شدید باران و جاری شدن سیل در بیشتر ولایت‌های افغانستان خسارات مالی و جانی قابل توجهی به مردم وارد کرده است.

چندی پیش هم سازمان ملل اعلام کرده بود که برای کمک به سیل زدگان افغانستان به 14.5 میلیون دلار بودجه نیاز داریم.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22995

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها